Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

СЕЕН-PRO: лайфгаки імплементації в класі, школі, громаді

Сформувати поглиблене розуміння теоретичних основ і методичних підходів до впровадження СЕЕН, зосередивши увагу на інклюзивності й недискримінації як невіддільних складових програми. Сприяти розвитку навичок фасилітації та формувального оцінювання у процесі викладання СЕЕН, а також створити простір для обміну досвідом, кращими практиками та лайфхаками серед учасниць і учасників СЕЕН-спільноти, щоб посилити інтеграцію програми на рівні класу, школи та громади. // Дана програма НЕ НАДАЄ прав викладати СЕЕН для дорослої авдиторії, в тому числі для освітянства.

СЕЕН-PRO: лайфгаки імплементації в класі, школі, громаді

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

ГО «ЕдКемп Україна». Здійснено у межах проєкту «Шляхи відновлення: побудова стійкості громад на основі егалітарних підходів», що впроваджується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні у партнерстві з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції за фінансової підтримки Швеції.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: соціально-емоційна компетентність, пов’язана з ідеями доброти, з усвідомленням рівних прав і можливостей.

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Оцінювально-аналітична компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
  • Інше: методична компетентність; навички фасилітації у класі; навички емоційної гігієни, навички стійкості

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Початкова школа
  • Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

УВАГА! Покликання для входу в ЗУМ: 

 

Початок сесій о 16.00

 

ПРОГРАМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

«СЕЕН-PRO: лайфгаки імплементації в класі, школі, громаді»

 

1. Фасилітація в дії: як вибудовувати ефективну взаємодію на заняттях СЕЕН

  • Що таке фасилітаторська позиція: ключові принципи
  • Як бути фасилітатором, а не лектором: практичні прийоми
  • Робота з груповою динамікою: як підтримувати безпечне середовище
  • Виклики у ролі фасилітатора та способи їх вирішення
  • Взаємна підтримка та рефлексія

2. Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН у шкільне середовище

  • Де перетинаються недискримінаційний, інклюзивний підходи і СЕЕН
  • Інклюзивні практики: як враховувати потреби всіх дітей у викладанні СЕЕН
  • Роль вчителя у створенні рівних можливостей
  • Способи реагування на дискримінаційні прояви у класі
  • Інструменти для підтримки інклюзивного середовища в СЕЕН

3. Методичні лайфхаки для проведення занять СЕЕН: практичні інструменти та підходи

  • Основні виклики у викладанні СЕЕН та як їх подолати
  • Методи активного навчання: приклади, які працюють
  • Як робити заняття динамічними та залучати все учнівство
  • Використання інтерактивних матеріалів у викладанні СЕЕН
  • Аналіз реальних ситуацій та обмін досвідом

4. Ефективна співпраця: як будувати сильну спільноту СЕЕН-освітян

  • Навіщо вчителям  СЕЕН-спільнота та як її підтримувати
  • Формати взаємодії між школами-посестрами СЕЕН
  • Спільне вирішення викликів та обмін напрацюваннями
  • Як мотивувати себе та колег до подальшого розвитку
  • Планування спільних ініціатив

5. Формувальне оцінювання у СЕЕН: як підтримати учнів у розвитку емоційного інтелекту

  • Що таке формувальне оцінювання у контексті СЕЕН
  • Як оцінювати те, що оцінити неможливо: методи для відстеження прогресу
  • Інструменти самооцінювання та взаємооцінювання
  • Зворотний зв’язок: як давати конструктивні коментарі

6. Консультаційний вебінар «СЕЕН-інсайти: відповіді на ваші запитання»

Учасниці/-ки: 

 

поглиблять розуміння 

– педагогічної моделі СЕЕН і методики викладання програми; – недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті та їхнього зв’язку із програмою СЕЕН; 

– ключових принципів фасилітаторської позиції в процесі опанування учнівством програми;

– особливостей реалізації формувального оцінювання в процесі викладання програми.

удосконалять навички:

– фасилітації у викладанні СЕЕН, зокрема методи створення безпечного середовища, ефективної комунікації та роботи з груповою динамікою; 

– формувального оцінювання у СЕЕН, навчаться застосовувати інструменти для відстеження прогресу учнів у розвитку соціально-емоційних навичок;

– реалізації недискримінаційного та інклюзивного підходів у процесі викладання СЕЕН; 

оволодіють методичними лайфхаками для проведення занять, зможуть адаптувати практики СЕЕН відповідно до потреб учнів та конкретного освітнього контексту; 

отримають практичні інструменти для підтримки й розвитку професійної спільноти освітян СЕЕН, зокрема у форматі співпраці між школами-посестрами.

 

*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам/здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО.

Увага! Програма спрямована на вчительство, яке пройшло навчання за програмою “Занурення в СЕЕН“ і впроваджує СЕЕН у закладі освіти. 

 

Пдтвердження поданих на навчання заявок здійснюватиметься відповідно цієї умови.


ТРЕНЕРСЬКА КОМАНДА

 

Тетяна ВОДОЛАЗЬКА – PhD, сертифікована тренерка СЕЕН, доцентка Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Лариса ГРИЦЮК – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Миколаївської гімназії №29

Тетяна ДРОЖЖИНА – PhD, сертифікована фасилітаторка і координаторка експерименту з пілотування програми СЕЕН в Україні, експертка з недискримінації в освіті

Ганна ЄФІМЦЕВА – сертифікована фасилітаторка СЕЕН, психологиня

Лариса ЖЕДЕНКО – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Опорного закладу «Ялосовецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів»  

Наталія КОЛЕСНІЧЕНКО – сертифікована тренерка СЕЕН, заступниця директора Миколаївської гімназії №3

 

Форма відвідування вебінарів 

 

Відеозаписи вебінарів можна переглянути за покликанням  

Відеозаписи викладаються протягом 1-2 днів після проведення онлайн-зустрічі

Презентації довебінарів можна переглянути за покликанням

  1. Фасилітація в дії: як вибудовувати ефективну взаємодію на заняттях СЕЕН - 18.03.2025
  2. Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН в освітнє середовище - 20.03.2025
  3. Методичні лайгхаки для проведення занять СЕЕН: практичні інструменти та підходи - 25.03.2025
  4. Ефективна співпраця: як будувати сильну спільноту СЕЕН-освітянства - 27.03.2025
  5. Формувальне оцінювання у СЕЕН: як підтримати учнівство у розвитку соціально-емоційних навичок - 01.04.2025
  6. Консультаційний вебінар «СЕЕН-інсайти: відповіді на ваші запитання» -  03.04.2025