СЕЕН-PRO: лайфгаки імплементації в класі, школі, громаді
Сформувати поглиблене розуміння теоретичних основ і методичних підходів до впровадження СЕЕН, зосередивши увагу на інклюзивності й недискримінації як невіддільних складових програми. Сприяти розвитку навичок фасилітації та формувального оцінювання у процесі викладання СЕЕН, а також створити простір для обміну досвідом, кращими практиками та лайфхаками серед учасниць і учасників СЕЕН-спільноти, щоб посилити інтеграцію програми на рівні класу, школи та громади. // Дана програма НЕ НАДАЄ прав викладати СЕЕН для дорослої авдиторії, в тому числі для освітянства.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
ГО «ЕдКемп Україна». Здійснено у межах проєкту «Шляхи відновлення: побудова стійкості громад на основі егалітарних підходів», що впроваджується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні у партнерстві з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції за фінансової підтримки Швеції.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: соціально-емоційна компетентність, пов’язана з ідеями доброти, з усвідомленням рівних прав і можливостей.
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Оцінювально-аналітична компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Інше: методична компетентність; навички фасилітації у класі; навички емоційної гігієни, навички стійкості
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Початкова школа
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
УВАГА! Покликання для входу в ЗУМ:
Початок сесій о 16.00
ПРОГРАМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
«СЕЕН-PRO: лайфгаки імплементації в класі, школі, громаді»
1. Фасилітація в дії: як вибудовувати ефективну взаємодію на заняттях СЕЕН
- Що таке фасилітаторська позиція: ключові принципи
- Як бути фасилітатором, а не лектором: практичні прийоми
- Робота з груповою динамікою: як підтримувати безпечне середовище
- Виклики у ролі фасилітатора та способи їх вирішення
- Взаємна підтримка та рефлексія
2. Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН у шкільне середовище
- Де перетинаються недискримінаційний, інклюзивний підходи і СЕЕН
- Інклюзивні практики: як враховувати потреби всіх дітей у викладанні СЕЕН
- Роль вчителя у створенні рівних можливостей
- Способи реагування на дискримінаційні прояви у класі
- Інструменти для підтримки інклюзивного середовища в СЕЕН
3. Методичні лайфхаки для проведення занять СЕЕН: практичні інструменти та підходи
- Основні виклики у викладанні СЕЕН та як їх подолати
- Методи активного навчання: приклади, які працюють
- Як робити заняття динамічними та залучати все учнівство
- Використання інтерактивних матеріалів у викладанні СЕЕН
- Аналіз реальних ситуацій та обмін досвідом
4. Ефективна співпраця: як будувати сильну спільноту СЕЕН-освітян
- Навіщо вчителям СЕЕН-спільнота та як її підтримувати
- Формати взаємодії між школами-посестрами СЕЕН
- Спільне вирішення викликів та обмін напрацюваннями
- Як мотивувати себе та колег до подальшого розвитку
- Планування спільних ініціатив
5. Формувальне оцінювання у СЕЕН: як підтримати учнів у розвитку емоційного інтелекту
- Що таке формувальне оцінювання у контексті СЕЕН
- Як оцінювати те, що оцінити неможливо: методи для відстеження прогресу
- Інструменти самооцінювання та взаємооцінювання
- Зворотний зв’язок: як давати конструктивні коментарі
6. Консультаційний вебінар «СЕЕН-інсайти: відповіді на ваші запитання»
Учасниці/-ки:
поглиблять розуміння
– педагогічної моделі СЕЕН і методики викладання програми; – недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті та їхнього зв’язку із програмою СЕЕН;
– ключових принципів фасилітаторської позиції в процесі опанування учнівством програми;
– особливостей реалізації формувального оцінювання в процесі викладання програми.
удосконалять навички:
– фасилітації у викладанні СЕЕН, зокрема методи створення безпечного середовища, ефективної комунікації та роботи з груповою динамікою;
– формувального оцінювання у СЕЕН, навчаться застосовувати інструменти для відстеження прогресу учнів у розвитку соціально-емоційних навичок;
– реалізації недискримінаційного та інклюзивного підходів у процесі викладання СЕЕН;
оволодіють методичними лайфхаками для проведення занять, зможуть адаптувати практики СЕЕН відповідно до потреб учнів та конкретного освітнього контексту;
отримають практичні інструменти для підтримки й розвитку професійної спільноти освітян СЕЕН, зокрема у форматі співпраці між школами-посестрами.
*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам/здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО.
Увага! Програма спрямована на вчительство, яке пройшло навчання за програмою “Занурення в СЕЕН“ і впроваджує СЕЕН у закладі освіти.
Пдтвердження поданих на навчання заявок здійснюватиметься відповідно цієї умови.
ТРЕНЕРСЬКА КОМАНДА
Тетяна ВОДОЛАЗЬКА – PhD, сертифікована тренерка СЕЕН, доцентка Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Лариса ГРИЦЮК – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Миколаївської гімназії №29
Тетяна ДРОЖЖИНА – PhD, сертифікована фасилітаторка і координаторка експерименту з пілотування програми СЕЕН в Україні, експертка з недискримінації в освіті
Ганна ЄФІМЦЕВА – сертифікована фасилітаторка СЕЕН, психологиня
Лариса ЖЕДЕНКО – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Опорного закладу «Ялосовецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів»
Наталія КОЛЕСНІЧЕНКО – сертифікована тренерка СЕЕН, заступниця директора Миколаївської гімназії №3
Форма відвідування вебінарів
Відеозаписи вебінарів можна переглянути за покликанням
Відеозаписи викладаються протягом 1-2 днів після проведення онлайн-зустрічі
Презентації довебінарів можна переглянути за покликанням
- Фасилітація в дії: як вибудовувати ефективну взаємодію на заняттях СЕЕН - 18.03.2025
- Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН в освітнє середовище - 20.03.2025
- Методичні лайгхаки для проведення занять СЕЕН: практичні інструменти та підходи - 25.03.2025
- Ефективна співпраця: як будувати сильну спільноту СЕЕН-освітянства - 27.03.2025
- Формувальне оцінювання у СЕЕН: як підтримати учнівство у розвитку соціально-емоційних навичок - 01.04.2025
- Консультаційний вебінар «СЕЕН-інсайти: відповіді на ваші запитання» - 03.04.2025