Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

"Experience AI": тренінг для тренерської когорти

Програма має на меті підготовку тренерської когорти для поширення програми «Experience AI» в Україні. Experience AI — це освітня програма, яка пропонує новітні ресурси зі штучного інтелекту та машинного навчання для вчительства та учнівства віком 11–14 років. Розроблена у співпраці Raspberry Pi Foundation і Google DeepMind, програма підтримує педагогів у захопливій і швидко мінливій сфері штучного інтелекту та залучає молодь до вивчення цього предмета.

"Experience AI": тренінг для тренерської когорти

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Програма «Experience AI» упроваджується в Україні громадською організацією «ЕдКемп Україна» у партнерстві з Raspberry Pi Foundation завдяки фінансуванню Перейти за покликанням .

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: соціальна компетентність; інноваційність; навчання впродовж життя; педагогічна фасилітація.

Форма підвищення кваліфікації:

  • Інше: змішаний формат

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Позашкільна освіта
  • Інше: загальна середня освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Програма підготовки тренерської когорти розрахована на 120 год і складається з двох тренінгів та міжтренінгової практичної діяльності.

 

Тематичний план:

 

ТоТ 1. Занурення в програму «Experience AI». Зміст й структура програми.  Інтеграція теми штучного інтелекту до навчальних предметів різних освітніх галузей. Питання етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху. Підготовка до апробації уроків програми з учнівством. 

 

Міжтренінгова практика № 1. Апробація навчально-методичних матеріалів уроків 1-6, аналіз та адаптація до українського контексту та можливостей  інтеграції змісту уроків до навчальних предметів різних освітніх галузей. Ознайомлення з інструментарієм оцінювання програми. Тестування вебсторінки та інших інформаційно-методичних матеріалів програми.

 

ТоТ 2. Занурення в програму «Experience AI» (продовження)  й інтеграція з програмами  «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання. Розвиток та удосконалення тренерських навичок. Підготовка до організації і проведення круглих столів / семінарів для освітянства  громади  для популяризації програми  «Experience AI».

 

Міжтренінгова практика № 2. Апробація навчально-методичних матеріалів програми додаткових уроків і матеріалів, узагальнення пропозицій щодо адаптації до українського контексту. Організація і проведення круглих столів / семінарів для освітянства  громади  для популяризації програми  «Experience AI» та заходів із нагоди Всеукраїнського дня Гідності. 
 

Підсумкова робота. Підготовлений звіт за міжтренінгову практику. Розроблені програми та матеріали круглих столів / семінарів для освітянства. 


 

випускники/-иці програми мають сформоване уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст програми «Experience AI» та можливості її інтеграції з програмами  «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання;  підвищили компетентність з питань етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху; готові до здійснення тренерської діяльності у межах реалізації програми, її мережування та до викладання учнівству й учительству.


* Сертифікат про підвищення кваліфікації є чинним упродовж 5 років та надає право здійснювати тренерську діяльність за програмою «Experience AI» для освітян.

Програма є закритою та реалізується для 20 осіб, які успішно пройшли конкурсний набір до тренерської когорти програми «Experience AI».

Зміст

Терміни 

реалізації*

Кількість 

годин

ТоТ 1

Занурення в програму «Experience AI». 

Зміст й структура програми.  

Інтеграція теми штучного інтелекту 

до навчальних предметів різних освітніх галузей.  

Питання етики, цифрової гігієні та синергії 

людського й штучного інтелектів у цифрову епоху. 

Підготовка до апробації уроків програми з учнівством. 

Березень - 

квітень 

2025 року

32 год

Міжтренінгова 

практика № 1

Апробація навчально-методичних матеріалів 

уроків 1-6, аналіз та адаптація до українського 

контексту та можливостей  інтеграції змісту уроків 

до навчальних предметів різних освітніх галузей. 

Ознайомлення з інструментарієм оцінювання програми. 

Тестування вебсторінки та інших інформаційно-

методичних матеріалів програми.

Квітень -

червень 

2025 року

20 год
Мастермайнд6 год
ТоТ 2

Занурення в програму «Experience AI» (продовження)  

й інтеграція з з програмами  «Аси інтернету» 

і соціально-емоційного та етичного навчання. Розвиток 

та удосконалення тренерських навичок. 

Підготовка до організації і проведення круглих 

столів / семінарів для освітянства  громади  

для популяризації програми  «Experience AI».

Серпень - 

вересень

2025 року

32 год

Міжтренінгова 

Практика №  2

Апробація навчально-методичних матеріалів 

програми додаткових уроків і матеріалів, 

узагальнення пропозицій щодо адаптації 

до українського контексту. Організація 

і проведення круглих столів / семінарів 

для освітянства  громади  для популяризації 

програми  «Experience AI» та заходів із нагоди 

Всеукраїнського дня Гідності. 

Вересень -

грудень 

2025 року

20 год
Мастермайнд6 год
Підсумкова робота

Підготовлений звіт за міжтренінгову практику. 

Розроблені програми та матеріали круглих 

столів / семінарів для освітянства. 

До 15

грудня

2025 року

4 год

* Організаторське коло залишає за собою право змінювати терміни реалізації складових програми у межах термінів її виконання, завчасно інформуючи учасницьке коло.