ПОВІР: сучасні підходи до подолання освітніх втрат і скорочення освітніх розривів
Програма націлена на обговорення проблеми виникнення освітніх втрат та шляхів її подолання; визначення ролі моніторингу навчальних досягнень учнівства у системі роботи щодо побудови та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів і учениць; дослідження феномену учнівської мотивації до навчання як базової основи в подоланні освітніх втрат і скорочені освітніх розривів та впливу соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства; ознайомлення з сучасними цифровими інструментами, які роблять освіту для учнівства цікавішою та привабливішою. Програма є закритою і реалізується ГО «ЕдКемп Україна» в межах ініціативи «Школа-супутник у всесвіті ПОВІР».

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і скорочення освітніх розривів
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
День 1
Тема 1. Освітні втрати і розриви: як виникають, які мають наслідки, як усувати.
Тема 2. Програми з подолання освітніх втрат.
День 2
Тема 3. Гейміфікація освітнього процесу.
Тема 4. Інтерактивні сервіси для підвищення якості освіти.
День 3
Тема 5. Моніторинг навчальних досягнень: що таке моніторинг, чим відрізняється від контролю, як вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію дитини і спостерігати за її поступом. Інструменти моніторингу.
Тема 6. Мотивація як одна із базових основ в подоланні освітніх втрат і скороченні освітніх розривів. Вплив соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність.
Програма підвищення кваліфікації реалізовується у квітні-грудні 2025 року для педагогічних колективів закладів освіти, які долучилися до ініціативи «Школа-супутник у всесвіті ПОВІР». Навчання організовується потоками відповідно до графіку, погодженого з адміністраціями закладів освіти та з урахуванням їхніх побажань.
учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи подолання освітніх втрат і розривів, що застосовуються в проєкті; зрозуміли і усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.
- Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують усі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання.
Покликання на канал комунікації (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
- Навчання проходить у зум-кімнаті за постійним покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.
Для отримання сертифіката достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання.
Крайдата заповнення підсумкової форми: оголошується окремо для кожного потоку.
Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: упродовж 15 днів після дати завершення перевірки підсумкових робіт.
Навчальні зустрічі в межах реалізації програми проходять у три дні (понеділок, середа, пʼятниця) з 16:00 до 19:10.
Кожен навчальний день передбачає 2 сесії тривалістю 1,5 години.
На виконання підсумкової роботи відводиться два дні після завершення навчання. Кожна особа має право на 2 спроби виконання підсумкової роботи. Підсумкова робота вважається успішно складеною, якщо особою надано правильні відповіді на понад 70% запитань тесту.
Перевірка підсумкових робіт триває до 3-х днів.
Генерація сертифікатів триває до 15 днів з моменту завершення перевірки підсумкових робіт.