Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Національно-патріотичне виховання учнів закладів загальної середньої освіти»

Метою програми є вдосконалення професійних компетентностей вчителів-предметників, класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи, педагогічних працівників ЗПО, директорів ЗЗСО для ефективного моделювання наскрізного національнопатріотичного виховання відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі освіти та виховання, її європейського вектору розвитку, особливостей демократизації освіти в процесі децентралізації влади в Україні.

«Національно-патріотичне виховання учнів закладів загальної середньої освіти»

Розробники / розробниці програми:

Дереш В. С., к.п.н., завідувач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, Гусь Т. Й., завідувач навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Учителі-предметники, класні керівники, педагоги-організатори, заступники директорів з виховної роботи, педагогічні працівники ЗПО, директори ЗЗСО

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Учителі-предметники

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання) 

№ Зміст  В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1 Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів: управлінські аспекти   
1.2 Державна мова як один із чинників національно- патріотичного виховання молоді   
1.3 Історичні фейки в сучасному медіапросторі   
 Разом:   
Модуль 2. Професійно-діяльнісний     
2.1 Пріоритетні напрями національно-патріотичного виховання в системі освіти в умовах військового стану   
2.2 Українознавчі пріоритети освітнього процесу: розвиток патріотичних почуттів та національної свідомості учнів на основі літературних творів   
2.3 Морально-етичні та духовні цінності в контексті національнопатріотичного виховання особистості   
2.4 Міжнародний та вітчизняний досвід національно-патріотичного виховання школярів   
2.5 Розвиток військово-патріотичного виховання сучасної молоді   
2.6 Психолого-педагогічні умови реалізації національнопатріотичного виховання     
2.7 Екологія особистості та здоров’язбережувальні технології виховання   
2.8 Безпечне освітнє середовище в умовах компенсації освітніх втрат під час війни в Україні   
2.9  Використання інформаційно-комунікаційних технологій національно-патріотичного виховання в освітньому середовищі   

2.1

Національно-патріотичне виховання учнів з особливими освітніми потребами   

2.1

Народна педагогіка – джерело  виховання в сучасних умовах   
 Разом: 22 10  12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1 Тестування   
 Разом:   
 Загальна кількість годин: 30 16  14 
  • засвоїти концепції, принципи, основні підходи до організації виховної роботи в закладах загальної середньої освіти; 
  • розуміти ключові поняття в методиці виховання; 
  • знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу з питань національно-патріотичного виховання; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації національно-патріотичного виховання з 

урахуванням особливостей і вимог Нової української школи; 

  • застосовувати різні види і форми організації виховної роботи з учнями; 
  • створювати       сприятливі  умови         для    навчання,   розвитку     та 

становлення особистості учня; 

  • демонструвати  розуміння  послідовності      етапів         організації 

педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; 

  • працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет; 
  • добирати цифрові освітні ресурси,  оцінювати їх ефективність  для досягнення виховних цілей; 
  • використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі; 
  • здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у педагогічному колективі, суспільстві, громаді щодо важливості національно-патріотичного виховання.