«Національно-патріотичне виховання учнів закладів загальної середньої освіти»
Метою програми є вдосконалення професійних компетентностей вчителів-предметників, класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи, педагогічних працівників ЗПО, директорів ЗЗСО для ефективного моделювання наскрізного національнопатріотичного виховання відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі освіти та виховання, її європейського вектору розвитку, особливостей демократизації освіти в процесі децентралізації влади в Україні.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Дереш В. С., к.п.н., завідувач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, Гусь Т. Й., завідувач навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Учителі-предметники, класні керівники, педагоги-організатори, заступники директорів з виховної роботи, педагогічні працівники ЗПО, директори ЗЗСО
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Емоційно-етична компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Учителі-предметники
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів: управлінські аспекти | 2 | 2 | ||
1.2 | Державна мова як один із чинників національно- патріотичного виховання молоді | 2 | 2 | ||
1.3 | Історичні фейки в сучасному медіапросторі | 2 | 2 | ||
Разом: | 6 | 6 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1 | Пріоритетні напрями національно-патріотичного виховання в системі освіти в умовах військового стану | 2 | 2 | ||
2.2 | Українознавчі пріоритети освітнього процесу: розвиток патріотичних почуттів та національної свідомості учнів на основі літературних творів | 2 | 2 | ||
2.3 | Морально-етичні та духовні цінності в контексті національнопатріотичного виховання особистості | 2 | 2 | ||
2.4 | Міжнародний та вітчизняний досвід національно-патріотичного виховання школярів | 2 | 2 | ||
2.5 | Розвиток військово-патріотичного виховання сучасної молоді | 2 | 2 | ||
2.6 | Психолого-педагогічні умови реалізації національнопатріотичного виховання | 2 | 2 | ||
2.7 | Екологія особистості та здоров’язбережувальні технології виховання | 2 | 2 | ||
2.8 | Безпечне освітнє середовище в умовах компенсації освітніх втрат під час війни в Україні | 2 | 2 | ||
2.9 | Використання інформаційно-комунікаційних технологій національно-патріотичного виховання в освітньому середовищі | 2 | 2 | ||
2.1 0 | Національно-патріотичне виховання учнів з особливими освітніми потребами | 2 | 2 | ||
2.1 1 | Народна педагогіка – джерело виховання в сучасних умовах | 2 | 2 | ||
Разом: | 22 | 10 | 12 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1 | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом: | 2 | 2 | |||
Загальна кількість годин: | 30 | 16 | 14 |
- засвоїти концепції, принципи, основні підходи до організації виховної роботи в закладах загальної середньої освіти;
- розуміти ключові поняття в методиці виховання;
- знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу з питань національно-патріотичного виховання;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації національно-патріотичного виховання з
урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;
- застосовувати різні види і форми організації виховної роботи з учнями;
- створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та
становлення особистості учня;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації
педагогічної діяльності на компетентнісних засадах;
- працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення виховних цілей;
- використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі;
- здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у педагогічному колективі, суспільстві, громаді щодо важливості національно-патріотичного виховання.