Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Розширення можливостей професійно-технічної освіти та навчання: системний підхід через навчання цифровим компетентностям та розробку навчальної програми з освітніх технологій.

Підвищення кваліфікації викладачів закладів професійно-технічної освіти шляхом проведення тренінгів з цифрових компетентностей, включаючи цифрові компетентності з конкретних дисциплін, для 360 викладачів та 90 представників керівництва, які працюють у 45 ЗПТО України.

Розширення можливостей професійно-технічної освіти та навчання: системний підхід через навчання цифровим компетентностям та розробку навчальної програми з освітніх технологій.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Неприбуткова організація "Мондо" в Україні

Розробники / розробниці програми:

Впроваджується Mondo за фінансової підтримки Європейського Союзу, Німеччини, Польщі та Естонії в межах Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery, яка реалізується Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH GIZ Ukraine та Solidarity Fund PL (SFPL).

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Директор
  • Завідувач
  • Інструктор з праці
  • Керівник
  • Керівник виробничої (навчальної) практики
  • Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
  • Керівник навчально-виробничої (навчальної) майстерні
  • Майстер виробничого навчання
  • Методист
  • Педагог професійного навчання
  • Старший керівник
  • Старший майстер

Перелік загальних компетентностей:

  • Професійні компетентності галузевого спрямування
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інформатика
  • Професійна (професійно-технічна) освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Супервізійні зустрічі в рамках програми, вебінари для учасників та установ, які беруть участь у проєкті.

Завдяки навчанню буде покращено навички інклюзії та цифрових компетенцій щонайменше 360 викладачів та 90 представників керівництва з 45 українських закладів ПТО. 8 викладачів та 2 представників керівництва кожного ЗПТО матимуть змогу безкоштовно пройти навчання з підвищення рівня цифрових компетентностей. Для сприяння обміну знаннями та кращими практиками буде організовано два навчальні візити до Естонії для представників ЗПТО. Крім того, під час проєкту будуть проведені інформаційні заходи та конференція. 

В результаті навчання, очікується підвищення рівня володіння загальними та спеціальними цифровими компетентностями в учасників тренінгів. Викладачі та керівники ЗПТО матимуть змогу застосувати отримані знання під час навчального процесу та його організації.  

2-денні тренінги та 4-денні тренінги.

У програмі беруть участь лише ті установи, які успішно пройшли конкурсний відбір.