Інклюзивна школа: як під час війни і після неї створити середовище, сповнене рівності та підтримки
Програма має на меті ознайомлення педагогічної сіпльноти з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвиток навичок створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу; ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань інклюзивної освіти; ознайомлення з основними засадами SEB-підходу; Надання практичних рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП; Формування розуміння теоретичних основ і методичних підходів до впровадження СЕЕН, зосередивши увагу на інклюзивності й недискримінації як невіддільних складових програми.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
ГО «ЕдКемп Україна»Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті; компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В1. Інклюзивна компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Модуль 1. «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2,5 години)
Модуль 2. «Комунікативна спроможність освітнього контенту» (2,5 години)
Модуль 3. «Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер? Упровадження інклюзивної освіти через системний підхід» (2,5 години)
Модуль 4. «Діяльність дитини як основа для розуміння індивідуальних потреб» (3 години)
Модуль 5. «Індивидуальні сенсорні потреби дитини як основа для формування стратегії взаємодії» (3 години)
Модуль 6. «Планування стратегії взаємодії з дитиною з опором на її емоційні та поведінкові прояви» (3 години)
Модуль 7. «Ефективні форми подачі інформації та навчання» (2,5 години)
Модуль 8. «Стратегії роботи з групою. Як ствогрити умови для кожної дитини в класі» (3 години)
Модуль 9. «Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН в освітнє середовище» (3 години)
Модуль 10. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (3 години)
Супервізійні зустрічі та методична підтримка (9 годин)
Сертифікаційна робота (3 години)
учасниці/-ки ознайомляться з основними поняттями, особливостями і принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвинуть навички створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу; поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; ознайомляться з основними засадами SEB-підходу; набудуть вмінь та навичок щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; отримають практичні рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП; сформують розуміння теоретичних основ і методичних підходів до впровадження СЕЕН, зосередивши увагу на інклюзивності й недискримінації як невіддільних складових програми.
Єдине покликання на зум-кімнату – Перейти за покликанням
Реєстраційна форма – Перейти за покликанням
Канали комунікації:
фейсбук-група – Перейти за покликанням
телеграм-чат – Перейти за покликанням
Час початку вебінарів – з 16.00
23.04.2025. Модуль 1. «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2,5 години)
25.04.2025. Модуль 2. «Комунікативна спроможність освітнього контенту» (2,5 години)
28.04.2025. Модуль 3. «Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер? Упровадження інклюзивної освіти через системний підхід» (2,5 години)
30.04.2025. Модуль 4. «Діяльність дитини як основа для розуміння індивідуальних потреб» (3 години)
02.05.2025. Модуль 4. «Індивидуальні сенсорні потреби дитини як основа для формування стратегії взаємодії» (3 години)
05.05.2025. Модуль 5. «Планування стратегії взаємодії з дитиною з опором на її емоційні та поведінкові прояви» (3 години)
07.05.2025. Модуль 6. «Ефективні форми подачі інформації та навчання» (2,5 години)
09.05.2025. Модуль 7. «Стратегії роботи з групою. Як ствогрити умови для кожної дитини в класі»
12.05.2025. Модуль 8. «Інклюзивність та рівність в освіті: інтеграція принципів СЕЕН в освітнє середовище» (2 години)
14.05.2025. Модуль 9. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (3 години)
Супервізійні зустрічі та методична підтримка:
11.05.2025. Супервізійна зустріч № 1 (3 години)
16.05.2025. Супервізійна зустріч № 2 (3 години)
19.05.2025. Супервізійна зустріч № 3 (3 години)
12.05.2025 – 03.06.2025. Сертифікаційна робота
Для отримання сертифікатів про підвищення кваліфікації є обов`язковим виконання умов:
1) заявка на навчання за програмою на платформі EdWay за покликанням Перейти за покликанням заповнена реєстраційна форма – Перейти за покликанням ;
2) присутність онлайн на 75 % занять / супервізій;
3) підготовка конспекту заходу / заходів та погодження його / їх з координаторською командою курсу;
4) проведення виховних заходів (батьківські збори, вебінар, семінар, виховне заняття тощо) для учнівства (не менш, ніж для 25 учнів/-ць), батьківства / опікунства (не менш 4 осіб), освітянства (не менш 15 колег)
5) заповнення форми зворотного звʼязку з підсумковим тестуванням і доданням звітніх матеріалів:
– перевірений і затверджений тренерською командою розроблений конспект заходу ,
– фотозвіт за заходом / заходами (по 3 фотографії або скріншоту із заходу),
– засвідчені підписом директора/-ки закладу освіти списки тих, хто взяли участь у заході / заходах.