Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Мовна грамотність і комунікація в професійній діяльності вчителя технологій/трудового навчання

Розвиток мовно-комунікативної компетентності педагога для забезпечення ефективної професійно-педагогічної комунікації

Мовна грамотність і комунікація в професійній діяльності вчителя технологій/трудового навчання

Розробники / розробниці програми:

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Зоя Киях, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літератури.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Культурна компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: здатність забезпечувати здобуття освіти державною мовою; здатність формувати і розвивати мовно-комунікативні уміння та навички здобувачів освіти

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  1. Мовно-комунікативна компетентність сучасного педагога.
  2. Мовна норма в професійній діяльності вчителя технологій/трудового навчання: помилки та труднощі.
  3. Практичні вправи.
  4. Блок самоконтролю.

 

  • Формування навичок чіткої, грамотної та ефективної комунікації в педагогічній діяльності.
  • Покращення комунікації з учнями, колегами та батьками через правильне використання мовних засобів.
  • Удосконалення навичок володіння сучасною українською літературною мовою. 
  • Дотримання мовних норм, уміння розпізнавати та виправляти типові мовні помилки у фаховому мовленні.