Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Як цікаво навчати економіці на уроках географії»

Мета програми полягає у розвитку професійних компетентностей учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконаленні раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

«Як цікаво навчати економіці на уроках географії»

Розробники / розробниці програми:

Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економіки

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Географія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

 

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

 № З м і с т В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
1.1 Розвиток предметно-методичної компетентності вчителя природничо-математичних дисциплін       
1.2.  Особливості супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти 

   

 

  
 Усього    8  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1.  Про економіку в географії (аналіз навчальних програм)     2   
2.2.  Національна економіка: сутність, показники, аналіз     4  
2.3.  Що таке секторальна модель економіки   
2.4.  

Як з учнями говорити про ринок. Типи

економічних систем 

    2   
2.5.  Про фінансові послуги у курсі географії   
2.6.  

Методика вивчення теми «Зайнятість населення в світі та Україні». Проблеми зайнятості

населення (8 клас) 

    2 

 

  
2.7.  Про глобальні ланцюги доданої вартості у курсі «Географічний простір Землі»   
2.8.  Інформаційно-цифрова компетентність педагога: сучасні підходи та ресурси     4  
 Усього 20 10 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний    
3.1.  Тестування   
 Разом 30 12 16 

 

  • Знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку природничої освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя географії; 
  • засвоїти ключові поняття в галузі географічної освіти, її концепції та принципи; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо підготовки уроків географії; 
  • організовувати   освітній      процес,       спираючись         на      використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання; 
  • демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; інтеграції економічних знань в зміст шкільної географії.