«Як цікаво навчати економіці на уроках географії»
Мета програми полягає у розвитку професійних компетентностей учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконаленні раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економікиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Географія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Розвиток предметно-методичної компетентності вчителя природничо-математичних дисциплін | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Особливості супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти | 4
| 4 | ||
Усього | 8 | 2 | 6 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Про економіку в географії (аналіз навчальних програм) | 2 | 2 | ||
2.2. | Національна економіка: сутність, показники, аналіз | 4 | 2 | 2 | |
2.3. | Що таке секторальна модель економіки | 2 | 2 | ||
2.4. | Як з учнями говорити про ринок. Типи економічних систем | 2 | 2 | ||
2.5. | Про фінансові послуги у курсі географії | 2 | 2 | ||
2.6. | Методика вивчення теми «Зайнятість населення в світі та Україні». Проблеми зайнятості населення (8 клас) | 2
| 2 | ||
2.7. | Про глобальні ланцюги доданої вартості у курсі «Географічний простір Землі» | 2 | 2 | ||
2.8. | Інформаційно-цифрова компетентність педагога: сучасні підходи та ресурси | 4 | 2 | 2 | |
Усього | 20 | 10 | 2 | 8 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 12 | 2 | 16 |
- Знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку природничої освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя географії;
- засвоїти ключові поняття в галузі географічної освіти, її концепції та принципи;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо підготовки уроків географії;
- організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; інтеграції економічних знань в зміст шкільної географії.