«Розвиток фаховості і професіоналізму тренерів-викладачів ДЮСШ в умовах сьогодення»
Метою програми курсів підвищення кваліфікації тренерів-викладачів є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки їх внаслідок поглиблення, розширення, оновлення загальнонаукових, спеціальних знань, умінь та формування фахових компетентностей .

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Бардачова О.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії фізичної культури та захисту УкраїниОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Тренери викладачі дитячо-юнацьких спортивних шкіл.
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Захист України
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | З м і с т | Всього | |||||||
Модуль 1. Соціально-гуманітарний | |||||||||
Модуль1.1. Філософія освіти | |||||||||
1.1.1 | Історія Херсонщини від античності до сьогодення | 2 | 2 | ||||||
1.1.2. | Тенденції розвитку вітчизняної та зарубіжної освіти. | 2 | 2 | 4 | |||||
1.1.3. | Ділове українське мовлення | 4 | 4 | ||||||
Усього | 8 | 2 | 10 | ||||||
Модуль 1.2. Законодавство про освіту |
1.2.2 | Особливості організації трудових відносин працівників освіти в умовах воєнного стану | 2 | 2 | 4 | |||||
Усього | 2 | 2 | 4 | ||||||
Разом за модуль | 10 | 4 | 14 | ||||||
Модуль 2. Професійний | |||||||||
Модуль 2.1. Сучасна педагогічна психологія | |||||||||
2.1.1. | Формування стресостійкості педагогів в умовах військового стану | 2 | 2 | 4 | |||||
2.1.2. | Стрес і імунітет сучасних дітей | 2 | 2 | 4 | |||||
2.1.3. | Педагогу про психологічні особливості та навчання дітей із особливими освітніми потребами | 2 | 2 | 4 | |||||
2.1.4. | Психологічна робота з сім'ями та дітьми захисників (захисниць) України | 2 | 2 | 4 | |||||
2.1.5. | Формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу | 2 | 2 | 4 | |||||
Усього | 10 | 10 | 20 | ||||||
Модуль 2.2. Наукові основи виховної діяльності | |||||||||
2.2.1. | Національно-патріотичне виховання дітей і молоді в умовах воєнного стану | 2 | 2 | 4 | |||||
2.2.2 | Загальна та спеціальна фізична підготовка вихованців ДЮСШ та ДЮКФП в умовах дистанційного навчання | 2 | 2 | 4 | |||||
2.2.3. | Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 4 | ||||||
2.2.4. | Штучний інтелект як ефективний помічник вчителя | 2 | 2 | 4 | |||||
2.2.5. | Нейродидактика як сучасний тренд в освіті: як навчати за законами мозку? | 2 | 2 | 4 | |||||
2.2.6. | Особливості взаємодії з дітьми та молоддю покоління центеніалів | 4 | 4 | ||||||
2.2.7. | Сімейна соціалізація дітей в умовах воєнного стану | 2 | 2 | ||||||
Усього | 10 | 16 | 26 | ||||||
Модуль 2.3. Організаційно-методична підготовка | |||||||||
2.3.1. | Методи та інструменти ефективного таймменеджменту | 2 | 2 | 4 | |||||
2.3.2. | Гендерний підхід в освіті: сучасний контекст | 2 | 2 | 4 | |||||
2.3.3. | Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в закладах освіти | 2 | 2 | 4 | |||||
Усього | 6 | 6 |
| 12 | |||||
Разом за модуль | 26 | 32 | 58 | ||||||
Модуль 3. Діагностико – аналітичний | |||||||||
3.1. | Інструктивно-методичне заняття | 1 | 1 | ||||||
3.2. | Тестування | 2 | 2 | ||||||
Разом за модуль | 3 | 3 | |||||||
Всього годин: | 36 | 39 | 75 | ||||||
Разом: | 36 | 39 | 75 |
- Засвоїти концепції, принципи, основні закономірності розвитку освіти; знати міжнародне і вітчизняне законодавство;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей взаємодії з працівниками закладу освіти, а також із батьками дітей;
- організовувати тренувальний процес спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації тренерської діяльності на компетентнісних засадах;
- проектувати власну програму професійного розвитку; здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність.