Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Ефективне оцінювання на уроках мистецької освітньої галузі»

Мета полягає у формуванні цифрової компетентності педагогічних кадрів щодо різних видів оцінювання; ознайомити слухачів з основними принципами використання ІКТ в професійній діяльності вчителя та реалізації за їх допомогою різного виду оцінювання; із техніками формувального оцінювання, а також ознайомлення та використання інтерактивних онлайнових вправ у навчанні, технічних можливостей окремих Google-сервісів, персональних освітніх вебресурсів, робота з сучасними онлайн-інструментами. Удосконалення педагогічної гнучкості, мобільность та творчості щодо організації більш змістовного освітнього процесу.

«Ефективне оцінювання на уроках мистецької освітньої галузі»

Розробники / розробниці програми:

Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплін

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Учителі мистецької освітньої галузі закладів загальної середньої освіти; викладачі закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти.

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Мистецтво

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

 № Зміст      
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1. Оцінювання результатів навчання учнів у Новій українській школі           2     
1.2. Чому вчителю предметнику важко працювати з дітьми із ООП? Що робити?             4    
                                                                      Усього: 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний     
2.1. Цифрові інструменти для створення тестових завдань на уроках мистецької освітньої галузі.  10   
2.2. Сервіси створення інтерактивних вправ для реалізації формувального оцінювання. 10   
2.3. Рефлексія як ефективний інструмент для аналізу, оцінювання та зворотного зв'язку           2     
 Усього: 22 14 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1. Зворотний зв'язок. Тестування    
 Усього:          2 
 Разом: 30 12 18 

 

Очікувані результати навчання: 

  • уміти визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання з урахуванням вимог державного стандарту загальної середньої освіти, типових освітніх програм, попередніх результатів навчання учнів їх освітніх потреб; 
  • застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; 
  • оцінювати результати навчання учнів і здійснювати їх моніторинг на основі засадах компетентнісного підходу; 
  • застосовувати різні види оцінювання результатів навчання учнів (формувальне, поточне, підсумкове тощо) з використання відповідних методик і критеріїв оцінювання; 
  • дотримуватися визначених законодавством критеріїв оцінювання результатів навчання учнів; 
  • дотримуватись академічної доброчесності під час оцінювання результатів навчання учнів; 
  • розвивати в учнів  уміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання; 
  • організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства; 
  • працювати  з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет; 
  • добирати цифрові освітні ресурси,  оцінювати їх ефективність  для досягнення навчальний цілей; 
  • модифікувати,  редагувати, комбінувати існуючі електронні освітні ресурси за наявності відповідного дозволу; створювати особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси; впорядковувати ресурси і надавати до них доступ учасникам освітнього процесу; 
  • використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом та/або під час дистанційного навчання; 
  • використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі; 
  • забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.