Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Точка опори: ресурси і підтримка для лідерів освіти

У період воєнного стану система освіти України переживає безпрецедентні виклики. Справжнім точками опори стають керівники закладів освіти — ті, хто тримає не лише організаційні, а й людські, емоційні, моральні лінії фронту. Сьогодні управлінське лідерство — це не лише про рішення і документи, це про вміння бачити колектив, підтримувати, зберігати ресурс і не вигоряти самому. Забезпечення психологічного добробуту команди — не розкіш, а необхідність для життєздатності кожної школи.

Точка опори: ресурси і підтримка для лідерів освіти

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація "Софійський колегіум"

Розробники / розробниці програми:

Олена Старинська, кандидатка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Вчитель-реабілітолог
  • Директор
  • Завідувач
  • Керівник

Перелік загальних компетентностей:

  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Початкова школа

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
ЧасЗмістФормат 
10:00–10:10Вітальне слово. Налаштування на роботу. Вступ
10:10–10:30Психологічні виклики для лідера освіти в умовах війни.Мінілекція з презентацією
10:30–10:50Професійне вигорання та вторинна травматизація.Обговорення
10:50–11:10Формування ресурсного середовища в педагогічному колективі.Робота в групах
11:10–11:30Стратегії психологічної підтримки колективу.Практичний блок
11:30–11:45Лідер — теж людина.Мінітренінг
11:45–12:00Підсумки, рефлексія, відповіді на запитанняВідкрита розмова, зворотний зв’язок


 

Очікуваними результатами навчання є формування у керівників освітніх закладів розуміння психологічних викликів, з якими стикається лідер у воєнний час, а також усвідомлення їхнього впливу на емоційний стан, управлінські рішення та атмосферу в колективі. Учасники навчаться розпізнавати ознаки професійного вигорання та вторинної травматизації, обговорять власний досвід і визначать шляхи подолання цих станів. У процесі групової взаємодії буде напрацьовано практичні ідеї щодо формування ресурсного середовища в педагогічному колективі та підтримки ментального здоров’я працівників. Практичний блок дозволить учасникам опанувати конкретні стратегії психологічної підтримки команди та адаптувати їх до своїх реалій. Тренінг допоможе переосмислити роль лідера не лише як управлінця, а й як людини, що також потребує ресурсу, турботи й підтримки. Завершальна рефлексія сприятиме інтеграції здобутих знань, підсиленню внутрішньої мотивації та взаємному обміну думками й запитами.