Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Запобігання та протидія булінгу у закладах освіти

Формування професійних навичок з розбудови системи протидії і попередження булінгу та насильства у закладі освіти

Запобігання та протидія булінгу у закладах освіти

Розробники / розробниці програми:

Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Костенко Андріана Миколаївна – д.політ.н., доцент, доцент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій; Славко Анна Сергіївна – к.юрид.н., асистент кафедри міжнародного, європейського права та цивільно-правових дисциплін; Сахно Крістіна Сергіївна – провідний фахівець кафедри психології, політології та соціокультурних технологій; Чернякова Аліна Вікторівна – к.пед.наук, доцент кафедри мовної підготовки іноземних громадян СумДУ, заступник завідувача кафедри з міжнародної грантової діяльності; Горьковська Марина Вікторівна – інспектор сектору зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Сумській області.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вожатий
  • Вчитель
  • Директор
  • Завідувач
  • Заступник директора
  • Заступник завідувача
  • Заступник керівника
  • Керівник
  • Керівник гуртка
  • Керівник секції
  • Методист
  • Музичний керівник
  • Начальник
  • Педагог-організатор
  • Практичний психолог
  • Психолог
  • Соціальний педагог
  • Старший викладач
  • Старший вихователь
  • Старший вожатий
  • Старший керівник
  • Старший майстер

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Розуміння передумов виникнення булінгу та вміння організовувати роботу з подолання та протидії булінгу і насильства у навчальном узакладі

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

1. Булінг: ознаки, види, прояви, протидія

    1.1 Основні форми та види булінгу.

    1.2 Передумови та причини виникнення булінгу.

    1.3 Особливості формування навичок протидії булінгу.

    1.4 Зарубіжний досвід попередження булінгу у закладах освіти та можливості його імплементації в Україні. 

    1.5 Нормативно-правове забезпечення протидії булінгу.

2. Кібербулінг та його особливості

    2.1 Форми, прояви, загрози та методи діагностики кібербулінгу.

    2.2 Способи правової протидії кібербулінгу. Відповідальність за кібербулінг.

3. Психологічні та соціально-педагогічні  підходи щодо боротьби з булінгом

    3.1 Діагностика булінгу: завдання, види та методи.

    3.2 Підходи до соціально-педагогічної профілактики булінгу у закладах освіти.

    3.3 Роль батьків у питаннях профілактики та протидії булінгу.

4. Організація роботи з розв’язання проблеми насильства у навчальному закладі

    4.1 Механізм взаємодії закладу освіти з правоохоронними органами. Алгоритм дій при виявленні булінгу.

    4.2 Навчально-виховні заходи з протидії булінгу.


 

  • знати форми  та прояви булінгу;
  • розуміти передумови виникнення булінгу;
  • знати засоби попередження булінгу у закладах освіти;
  • вміти організувати роботу з подолання та протидії насильства у навчальному закладі;
  • розуміти особливості алгоритму дій при виявленні булінгу;
  • вміти налагоджувати механізм взаємодії закладу освіти з правоохоронними органами;
  • планувати навчально-виховні заходи з протидії булінгу