Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Відеоблогерство як спосіб світової комунікації

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників в частині організації навчального процесу з використанням сучасних web-технологій шляхом виробництва та поширення відеоконтенту

Відеоблогерство як спосіб світової комунікації

Розробники / розробниці програми:

Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Коваль Юлія Сергіївна – викладач кафедри журналістики та філології СумДУ, медіатренерка, член Національної спілки журналістів України, учасниця творчого колективу відеоблогерів «Backstage of Life», переможець Всеукраїнського конкурсу соціального відео «Я не для продажу», Всеукраїнського конкурсу відеопоезії «Костенкіана – 2020», Всеукраїнського конкурсу мотивуючих відео Міжнародного республіканського Інституту «Чому ми голосуємо».

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Асистент вчителя-реабілітолога
  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Директор
  • Завідувач
  • Заступник директора
  • Заступник керівника
  • Керівник виробничої (навчальної) практики
  • Майстер виробничого навчання
  • Методист
  • Педагог-організатор
  • Старший викладач
  • Художній керівник

Перелік загальних компетентностей:

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Здатність організації навчального процесу з використанням персонального відеоблогу

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

  1. Феномен відеоблогерства у сучасному світі: чому треба вміти створювати якісний контент?

         1.1 Блогерство як спосіб комунікації зі світом: особливості розвитку та функціонування блогосфери.

         1.2 Відеоблогер: професія чи покликання? Блогер з великої літери: складові успіху.

         1.3 Відеоблогерство як універсальний інструмент для різних сфер людської діяльності. Освітянський простір і відеоблогество.

         1.4 Сучасні медіатренди і медіаформати: чому варто із ними ознайомитись і використовувати?

       2. Створення відеоконтенту: від задуму до сценарію.

        2.1 Вибір теми, продумування ідеї та проблематика майбутнього відеопродукту.

        2.2 Мета VS платформа: як від цілей відео залежить вибір інтернет-ресурсів для його публікації.

        2.3 Сценарій ролика: детальна текстова візуалізація відеоконтенту.

       2.4 Розкадрування ролика: графічна візуалізація відеоконтенту.

       2.5 Кінематографічні плани: види, функції, особливості зйомки та використання у відео.

     3. Технічне оснащення відеоблогера й особливості фільмування.

        3.1 Вибір гаджетів для зйомки. Відеокамера чи мобільний телефон? Особливості фільмування на професійну техніку і смартфон.

        3.2 Стабілізація і фіксація зображення: які інструменти обрати?

        3.3 «Lumos Maxima»: для чого потрібне освітлення у кадрі? Які інструменти обрати?

        3.4 «НеНіме кіно»: як записати якісний звук? Мікрофон: види, особливості використання.

        3.5 Лайфхаки і поради для фільмування в «домашніх умовах». Чим можна замінити професійну техніку та інструменти?

    4. Основи відеомонтажу: «гра в тетріс». Зведення всіх елементів майбутнього відеоролика в єдине ціле.

      4.1 Робота зі звуком: обираємо програми для редагування аудіодоріжок. Особливості роботи в Adobe Audition.

      4.2 Робота із відеорядом: обираємо програми для редагування відеодоріжок. Особливості роботи в Adobe Premiere Pro.

      4.3 Монтаж на смартфоні: які програми обрати та як монтувати.

     4.4 Музичний супровід: обираємо музичні треки для відео. Чому не можна використовувати будь-яку музику?

     4.5 Картинки й анімація у відео: коли потрібні і звідки беруться? Чому не кожну картинку чи анімацію можна використати?

     4.6 Заставки, титри і надписи у відео: вчимося «створювати» текст. Вибір програм для початкових заставок, титрів, надписів, візуальних «перебивок».

   5. Публікування відеоконтенту у веб-просторі.

     5.1 Які платформи для розміщення відеороликів обрати? Огляд найпопулярніших інтернет-ресурсів.

     5.2 Відео у соціальних мережах: особливості публікування контенту.

     5.3 Як оформити відео на інтернет-платформі. Створюємо якісний «клікабельний» заголовок, продумуємо текстовий опис ролика. 

     5.4 Хештег для блогера: чому він важливий і як працює?

     5.5 Просування відеоконтенту в інтернет-мережі. Робота із підписниками. Значення коментарів, вподобань і поширень. Кілька «родзинок» для популярності відеопродукту

  • розуміти можливості організації навчального процесу з використанням персонального відеоблогу;
  • розуміти теоретичні основи створення відеоконтенкту;
  • вміти створювати різні види відеоконтенту в залежності від комунікативної мети;
  • вміти створювати якісний медіапродукт з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення;
  • вміти розміщувати готовий відеоконтент на різних інтернет-платформах;
  • здійснювати медіавиробництво з урахуванням тенденцій розвитку світового блогерства