Inquiry based learning - навчання через відкриття
Знайомство з методом Іnquiry based learning (навчання на основі учнівських запитів) та можливостями впровадження його в освітній процес школи та дошкілля.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Уроки без морокиРозробники / розробниці програми:
Тетяна Бойко, вчитель початкових класів НВК "Школа-гімназія-ліцей" № 10 м. Бердичева, вища кваліфікаційна категорія "учитель-методист", регіональна тренерка НУШ, освітня експертка.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше
Види підвищення кваліфікації:
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Початкова школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В3. Проєктувальна компетентність
- Г1. Прогностична компетентність
- Г2. Організаційна компетентність
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д3. Рефлексивна компетентність
Учасники та учасниці курсу отримають доступ до відеофайлів курсу та посилання на закриту групу у Facebook та Telegram, де буде надана супервізія та методична підтримка реалізації Inquiry based learning в закладах освіти.
Зміст програми практично-тренінгового курсу:
Модуль 1: Inquiry based learning - що це і з чим його “їдять”?
Модуль 2: Збираємо запити.
Модуль 3: Як? Де? І головне - коли?
Модуль 4: STEM - прийоми у Inquiry-based learning.
Модуль 5: А що далі?
Тестування.
Учасниці та учасники курсу ознайомляться із методом Іnquiry based learning (навчання на основі учнівських запитів) та можливостями впровадження його в освітній процес школи та дошкілля;
- на практиці переконаються, що метод IBL має ряд переваг перед традиційними підходами;
- прокачають навички організації групової та проектної роботи в освітніх закладах;
- отримають методичну підтримку у розвитку загальних і професійних компетентностей;
По заверщенню навчання, після виконання тестових завдань, учасники та учасниці зможуть отримати сертифікат підвищення кваліфікації.