Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Чутливе вчителювання в умовах інформаційного суспільства

Сформувати знання про основні принципи чутливого вчителювання та навички використання онлайн-сервісів, мобільних застосунків для створення чутливого контенту, тайм-менеджменту для підвищення професійної ефективності педагогічних кадрів в умовах інформаційного суспільства.

Чутливе вчителювання в умовах інформаційного суспільства

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

НЕшкола чутливого вчителювання

Розробники / розробниці програми:

Пахомова Лідія Валеріївна - кандидатка педагогічних наук, тренерка, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, вчителька початкових класів Манченківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Люботинської міської ради Харківської області. Рассказова Ольга Ігорівна - докторка педагогічних наук, професорка, завідувач кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради, тренерка, сертифікована експертка з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту, співорганізаторка просвітницького проєкту “Гендерний відкритий університет”. Єфімцева Ганна Геннадіївна - методистка ГО "ЕдКемп Україна", сертифікована експертка з недискримінації в освіті, членкиня предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, аспірантка кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради. Анголенко Валентина Володимирівна - кандидатка педагогічних наук, психологиня, викладач кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради, модераторка просвітницького проєкту “Гендерний відкритий університет”. Какадій Валентина Миколаївна - тренерка, сертифікована експертка з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту, членкиня предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, аспірантка кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради. Кравченко Антон Валерійович - інженер з охорони праці та культури безпеки, аспірант кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вихователь
  • Вчитель
  • Педагог-організатор
  • Соціальний педагог
  • Інше

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта
  • Позашкільна освіта
  • Початкова школа
  • Професійна (професійно-технічна) освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Після завершення курсу наші слухачі отримують:

  • доступ до записів занять;
  • гайд по чутливому вчителюванню в інформаційному суспільстві;
  • презентаційні матеріали;
  • «Часівничок» – часозбережувальний планер в допомогу вчительству;
  • методичні рекомендації  та матеріали для самостійної роботи з курсу (з додатковими джерелами);
  • можливість звернутися до експерток/-тів нашої команди із запитом на консультацію.
     

Модуль 1. Чутливе вчителювання як умова успішної професійної діяльності педагога в інформаційному суспільстві (5 годин).

  1. Що таке чутливе вчителювання і навіщо воно потрібне ?
  2. Які принципи чутливого вчителювання прописані у новому професійному стандарті?
  3. Як розробити чутливий інформаційний контент для здобувачів і надавачів освітніх послуг?

Модуль 2. Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій з позицій чутливого підходу в освіті (5 годин).

  1. Які цифрові та інформаційно-комунікативні технології можна використовувати для забезпечення чутливого вчителювання?
  2. Які інноваційні лайфхаки інформаційного суспільства доречно опанувати сучасному педагогу?
  3. Навички роботи з якими онлайн-сервісами можна застосовувати для забезпечення недискримінаційного підходу в освіті?

Модуль 3. Технології тайм-менеджменту в допомогу чутливому вчительству (5 годин).

  1. Як досягти успіху у вирішенні складних  професійних завдань?
  2. Які  мобільні застосунки для тайм-менеджменту використовувати?
  3. Як економити час, працюючи з великими обсягами інформації щодня?

У разі успішного завершення навчання учасниці/-ки курсу здобудуть наступні результати: 

  • знатимуть основні принципи чутливого вчителювання;
  • опанують лайфхаки інформаційного суспільства для чутливого вчительства;
  • удосконалять навички використання онлайн-сервісів, мобільних застосунків для створення чутливого контенту;
  • здобудуть навички тайм-менеджменту для підвищення професійної ефективності в умовах інформаційного суспільства.

 

Дата

Модуль

Спікери

01.10.2021Модуль 1. Чутливе вчителювання як умова успішної професійної діяльності педагога в інформаційному суспільствіРассказова Ольга       Єфімцева Ганна
02.10.2021Модуль 2. Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій з позицій чутливого підходу в освітіПахомова Лідія
Анголенко Валентина
03.10.2021 Модуль 3. Технології тайм-менеджменту в допомогу чутливому вчительствуКакадій Валентина
Кравченко Антон