Практичний курс: "Лабіринтами мозку: від отримання інформації до усвідомлених знань"
Розвиток когнітивних навичок за допомогою мультифункціональних аркушів. Когнітивні навички (або пізнавальні здібності) дозволяють мозку обробляти сенсорну інформацію, яка надходить до нього. Вони поєднують у собі вміння робити оцінку та прогноз, пригадувати досвід,зберігати інформацію, порівнювати та визначати послідовність дій. Когнітивні навички є частково вродженими, але їх основна частина набувається. Якщо вони не розвинені від природи, то з часом формується когнітивна недостатність, яка зменшує ефективність навчання. Когнітивні навички покращуються у результаті правильно організованого освітнього процесу. Якщо вони слабкі - можна розвинути, а нормальні – зробити ще кращими, тим самим полегшуючи процес навчання та підвищуючи його ефективність .
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Зінаїда ВоронаРозробники / розробниці програми:
Зінаїда ВоронаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Емоційно-етична компетентність
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Оцінювально-аналітична компетентність
- Рефлексивна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Астрономія
- Біологія
- Географія
- Громадянська освіта
- Дошкільна освіта
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (іспанська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Іноземна мова (французька)
- Історія
- Математика
- Мистецтво
- Основи здоров’я
- Польська мова
- Початкова школа
- Природознавство
- Українська мова
- Фізика
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Група у Facebook або Телеграм-канал
Модуль 1. Функціонування мозку у процесі навчання
- Особливості діяльності дитячого мозку
- Шляхи надходження інформації у мозок
- Хибні стереотипи у навчанні
- Розвиток уваги
Модуль 2. Пам’ять
- Види пам’яті
- Кодування інформації
- Консолідація інформації
- Діставання інформації з пам’яті
- Правильне та неправильне тестування
- Генерування інформації
- Мнемотехніки
Модуль 3. Мультифункціональні аркуші (МФА)
- Що таке МФА
- Для чого і як їх використовувати
Модуль 4. Рефлексія навчального курсу
- Нейроруханки та їх використання
- Презентація власних розробок
Розробка мультифункціональних аркушів відповідно до потреб класу та навчального предмету.
Опанування різних методик для формування та розвитку когнітивних навичок у дітей.
Сертифікат підвищення кваліфікації видається після презентації власної розробки за матеріалами курсу.
Навчання розпочинається після формування групи