Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Практичний курс: "Лабіринтами мозку: від отримання інформації до усвідомлених знань"

Розвиток когнітивних навичок за допомогою мультифункціональних аркушів. Когнітивні навички (або пізнавальні здібності) дозволяють мозку обробляти сенсорну інформацію, яка надходить до нього. Вони поєднують у собі вміння робити оцінку та прогноз, пригадувати досвід,зберігати інформацію, порівнювати та визначати послідовність дій. Когнітивні навички є частково вродженими, але їх основна частина набувається. Якщо вони не розвинені від природи, то з часом формується когнітивна недостатність, яка зменшує ефективність навчання. Когнітивні навички покращуються у результаті правильно організованого освітнього процесу. Якщо вони слабкі - можна розвинути, а нормальні – зробити ще кращими, тим самим полегшуючи процес навчання та підвищуючи його ефективність .

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Зінаїда Ворона

Розробники / розробниці програми:

Зінаїда Ворона

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вихователь
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Оцінювально-аналітична компетентність
  • Рефлексивна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Астрономія
  • Біологія
  • Географія
  • Громадянська освіта
  • Дошкільна освіта
  • Зарубіжна література
  • Іноземна мова (англійська)
  • Іноземна мова (іспанська)
  • Іноземна мова (німецька мова)
  • Іноземна мова (французька)
  • Історія
  • Математика
  • Мистецтво
  • Основи здоров’я
  • Польська мова
  • Початкова школа
  • Природознавство
  • Українська мова
  • Фізика
  • Хімія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Група у Facebook або Телеграм-канал

Модуль 1. Функціонування мозку у процесі навчання

  • Особливості діяльності дитячого мозку
  • Шляхи надходження інформації у мозок
  • Хибні стереотипи у навчанні
  • Розвиток уваги

Модуль 2. Пам’ять

  • Види пам’яті
  • Кодування інформації
  • Консолідація інформації
  • Діставання інформації з пам’яті
  • Правильне та неправильне тестування
  • Генерування інформації
  • Мнемотехніки    

Модуль 3. Мультифункціональні аркуші (МФА)

  • Що таке МФА
  • Для чого і як їх використовувати

Модуль 4. Рефлексія навчального курсу

  • Нейроруханки та їх використання
  • Презентація власних розробок

Розробка мультифункціональних аркушів відповідно до потреб класу та навчального предмету.

Опанування різних методик для формування та розвитку когнітивних навичок у дітей. 

 

Сертифікат підвищення кваліфікації видається після презентації власної розробки за матеріалами курсу.

Навчання розпочинається після формування групи