Створюємо Instagram-сторінку історичного діяча: майстер-клас для вчителів історії
Мета курсу розкрити дидактичний потенціал соціальних мереж; показити шляхи їх інтеграції в освітній процес через розробку Instagram-профілів історичних діячів; подолати упередження щодо соціальних мереж.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
8 аудиторія суспільних дисциплінРозробники / розробниці програми:
Перейти за покликаннямОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Оцінювально-аналітична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
- Історія
- Історія України
- Історія (Всесвітня історія)
- Українська література
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
Спілкування учасників у спільній групі.
Доступ до матеріалів на Google-диску.
Модуль 1. Дидактичний потенціал соціальних мереж.
Обґрунтування інтеграції соціальних мереж в освітній процес. Чому Instagram? Приклади історичних освітніх акаунтів в Instagram. Підбір тем з курсу історії в старшій школі, при вивченні яких доцільно створювати Instagram-профілі історичних діячів. Інструктаж щодо завантаження Instagram на телефон та комп’ютер.
Модуль 2. Instagram з нуля.
Як заповнити профіль в Instagram: нік, аватарка, опис? Як писати пости? Як створювати і використовувати хештеги? Як оформити сторіс? Вимоги до оформлення Instagram-сторінки історичного діяча. Створення аккаунту історичного діяча.
Модуль 3. Оцінювання роботи учнів/студентів в Instagram.
Критерії оцінювання. Instagram опитування та вікторини.
- удосконалено цифрову компетентність
- розширено фахові методики викладання предмету (історія / українська література / зарубіжна література)
- опановано функціонал Instagram, навички формування сторінок історичних діячів
Сертифікат отримують учасники, які створили Instagram-сторінку історичного діяча
Програма передбачає спільні онлайн зустрічі та індивідуальні консультації за домовленістю протягом двох тижнів.