Проєктна академія доброчесного партнерства: життєціннісні орієнтири в НУШ
Мотивувати учасників/учасниць освітнього процесу різновікових категорій до партнерської взаємодії, до міжкультурної самоосвіти; до спільної проєктної діяльності різногалузевого спрямування (локальної, національної/загальнодержавної, міжнародної) й створення онлайн-пулу (товариства) однодумців/однодумок. Вони сформують / вдосконалять такі навички: - створення освітніх проєктів різних видів (короткотривалих, довготривалих; локальних (у межах уроку, класу, закладу, населеного пункту) національних, міжнародних); - знаходити партнерів/партнерок для реалізації проєкту; - досягати проєктної результативності; - популяризувати, оприлюднити результати; - грамотно робити покликання на використаний матеріал - дотримуватися академічної доброчесності.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Півторак Віталій РомановичРозробники / розробниці програми:
Півторак Віталій, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, керівник гуртка мовно-літературної творчості Івано-Франківського обласного відділення МАН, тренер-експерт із громадянської освіти, кліматичної освіти, з інституційного аудиту, експерт "Всеукраїнської школи онлайн"..Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше
Види підвищення кваліфікації:
- Інше
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Оцінювально-аналітична компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Проєктувальна компетентність
- Професійні компетентності галузевого спрямування
- Соціально-емоційна компетентність
- Фінансова грамотність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Мистецтво
- Основи здоров’я
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Природничі науки
- Технології
- Українська література
- Українська мова
- Інше: Проєктний дизайн
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В3. Проєктувальна компетентність
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
- Д3. Рефлексивна компетентність
Представлення підсумкових програмних результатів різновікової кооперативної праці за увесь навчальний рік за участю всіх команд у складі учителів/учительок, їхніх учнів/учениць і батьків (за бажанням), котрі виявляться найкреативнішими під часкожної завершальної курсової презентації практичної частини, - офлайн (за форс-мажорних обставин - онлайн) у Міжнародній літній школі лідерів Батьківщинознавства й демократії “Орлиний дух Карпат” (для детального уявлення про цей захід перегляньте відеоматеріали: 1. Kalush Grammar School. International Summer School [Відео]. [Електронний ресурс] : Режим доступу: Перейти за покликанням 2. lSS Kalush Grammar School 2016 [Відео]. [Електронний ресурс] : Режим доступу: Перейти за покликанням 3. “Світовид”. Міжнародні обшири співіснування Калуської гімназії [Відео]. [Електронний ресурс] : Режим доступу: Перейти за покликанням ) із постійним менторством (супровід навчальних дій досвідченим координатором/координаторкою програми).
Модуль 1. Траєкторія СОНЦЯ ЛЮБОВІ в особистісно-педагогічному леті щодення: НУШ і життєві ціннісні орієнтири
|
Модуль 2. Урок метелика: компетентності на щодень
|
Модуль 3. DO UT DES / Даю, щоб ти дав/дала (формула римського права): розставляємо пріоритети Модуль 3.1. Педагогіка партнерства” як технологія (за І. Підласим й іншими педагогічними джерелами) та стиль життя: відсебеційний контекст
Модуль 3.2. Мріємо – діємо: як організувати спільну освітню справу
|
Модуль 4. Ipso facto / Силою самого факту. Інтелектуальна власність: що це? Академічна доброчесність: мірило освітнього щодення й пошуково-аналітичного проєктування (робіт за вимогами МАН)
…………. |
Модуль 5. Ключові компетентності та підвалини міжкультурної освіти (за “Освітньою збіркою “Усі різні - усі рівні”)
|
Модуль 6. A priori?.. A posteriori! / Лише теоретично?.. Практично здобуваймо знання! Мастермайнд із проєктного моделювання (за напрямками: локальні, пошуково-аналітичні (за вимогами МАН), національні (міжрегіональні), міжнародні)
|
Модуль 7. Carpe diem / Лови мить. Насолоджуйся моментом! Проєктне бієнале (представлення курсового практикування)
|
- створюємо освітні проєкти різних видів (короткотривалі, довготривалі; локальні (у межах уроку, класу, закладу, населеного пункту) національні, міжнародні) за допомогою різних інструментів, платформ, особистої комунікативності;
- знаємо, де, як шукати партнерські кола з освітніх закладів, неурядових організацій інших країн і знаходимо їх для реалізації проєктів - досягаємо проєктної результативності;
- популяризуємо, оприлюднюємо результати проєктної діяльності (PR-кампанія в дії);
- грамотно й доречно робимо покликання щодо матеріалів, котрі використовували, - дотримуємося академічної доброчесності, усвідомлено й аргументовано пояснюємо іншим про важливість дотримання авторського права повсякденно.
- Залучення колег/колежанок іноземних держав, їхніх вихованців/вихованок та батьків до участі в програмній і позапрограмній діяльності цього курсу.
- Створення онлайн-пулу (товариства) однодумців/однодумок “Відсебеційники/відсебеційниці ПЛЮС (Практикуючі Людинолюбство Юрмівники/юрмівниці СпільномрійникиСпільномрійниці (від “юрма, юрмитися” – “згуртовані/громада”, “зібрані докупи/згромаджені”) / “Vidsebetsiynyky|vidsebetsiynyky PLUS” (чи ту, яка визріє в товаристві активних учасників/учасничок курсу упродовж 1-го навчального року).
Початок роботи кожної нової групи - навчального потоку - учасників/учасниць курсу -
- кожна третя п'ятниця місяців жовтня, грудня, лютого, квітня.
Кінець роботи кожної нової групи учасників/учасниць курсу -
- .кожна перша неділя наступного місяця (листопад, січень. березень, травень).
2-ий потік у зв'язку зі святкуванням Нового року й Різдва та 4-ий - під час Великодня й державних вихідних буде дещо модифікований. Основні навчальні дні курсу - п'ятниця, субота, неділя. В останню п'ятницю за програмою курсу - групова самопідготовка й консультування.
Модуль/Тема | 1-ий потік | 2-ий потік | 3-ій потік | 4-ий потік |
Модуль 1. Траєкторія СОНЦЯ ЛЮБОВІ в особистісно-педагогічному леті щодення: НУШ і життєві ціннісні орієнтири
Чому навчимося за допомогою ФОРМУЛИ МАЙБУТНОСТИ 2Ух(Д+МП)=ДГ: мотивуючі штурханці самоусвідомлення, самонавчання, самозростання – на часі | 15/10,
16/10 | 17/12,
18/12 | 18/02
19/02 | 15/04
16/04 |
Модуль 2. Урок метелика: компетентності на щодень
| 17/10, 22/10, 23/10 | 19/12, 24/12, 25/12 | 20/02 25/02 26/02 | 17/04 22/04 26/04 |
Модуль 3. DO UT DES / Даю, щоб ти дав (формула римського права): розставляємо пріоритети Модуль 3.1. Педагогіка партнерства” як технологія (за І. Підласим й іншими педагогічними джерелами) та стиль життя: відсебеційний контекст
Модуль 3.2. Мріємо – діємо: як організувати спільну освітню справу
| 24/10
29/10 30/10
| 26/12
02/01 03/01 | 27/02
04/03 05/03 | 27/04
30/04 06/05 |
Модуль 4. Ipso facto / Силою самого факту. Інтелектуальна власність: що це? Академічна доброчесність: мірило освітнього щодення й пошуково-аналітичного проєктування (робіт за вимогами МАН)
| 31/10 | 04/01 | 06/03 | 07/05 |
Модуль 5. Ключові компетентності та підвалини міжкультурної освіти (за “Освітньою збіркою “Усі різні - усі рівні”)
| 05/11, 06/11 | 05/01 09/01 | 11/03 12/03 | 08/05 13/05 |
Модуль 6. A priori?.. A posteriori! / Лише теоретично?.. Практично здобуваймо знання! Мастермайнд із проєктного моделювання (за напрямками: локальні, пошуково-аналітичні (за вимогами МАН), національні (міжрегіональні), міжнародні)
| 07/11 | 14/01 | 13/03 | 14/05 |
Модуль 7. Carpe diem / Лови мить. Насолоджуйся моментом! Проєктне бієнале (представлення курсового практикування)
| 13/11, 14/11
| 15/01 16/01 | 19/03 20/03 | 15/05 20/05 |
Професійно-педагогічна компетентність ― застосування інтерактивних педагогічних технологій і сучасних педагогічних методик, тренінгових і дослідницьких форм роботи, роботи в малих групах, кооперативного навчання; • соціальні та громадянські компетентності ― уміння та ставлення, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, з усвідомленням рівних прав і можливостей; • підприємницька компетентність ― вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя, а також застосування проєктного підходу задля розвитку ключових компетентностей; • предметно-методична компетентність – формування та розвиток в учнів ключових компетентностей та умінь, спільних для всіх компетентностей; • емоційно-етична компетентність – здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти у учасниками освітнього процесу; • компетентність педагогічного партнерства – здатність до суб’єкт-об’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі із залученням батьків на засадах партнерства; • компетентність безперервний професійний розвиток – здатність використовувати інновації у професійній діяльності.