Методична робота в коучинговому форматі
Оволодіння новими підходами та інструментами методичної роботи у коучинговому форматі, що сприяють позитивному підкріпленню та супроводу професійної діяльності педагогічних працівників.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Академія коучингової компетентностіРозробники / розробниці програми:
Дегтярьова Оксана Анатоліївна, учитель, магістр державного управління, професійний коуч Орловська Руслана Володимирівна, засновниця і керівниця Академії коучингової компетеності, PCC ICFОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- Інше: коучингова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: Онлайн. Вебінари в Zoom
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Заступник директора
- Консультант
- Методист
- Педагог-організатор
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Організаційна компетентність
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Рефлексивна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: методична компетентність
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Можливість продовження навчання за іншими програмами Академії коучингової компетентності.
- Індивідуальне консультування з питань практичного втілення набутих знань, умінь та навичок.
- Коучинговий супровід за замовленням.
рограма передбачає відвідування учасницями і учасниками онлайн-зустрічей:
- лекцій (Л);
- практичних занять (П);
- самостійну роботу, спрямовану на відпрацювання навичок коучингового підходу (С).
Тематичний план передбачає опанування таких тем у межах програми (год.):
№ | Зміст програми | Л | П | С |
1 | Тема 1. Вступ. Методична робота через призму педагогічного коучингу. Знайомство учасників навчання. Очікування. Запит на коло проблемних питань. Коучинг. Педагогічний коучинг. Основи андрагогіки. Коучинговий підхід. Основні принципи і правила взаємодії у коучинговому форматі. |
2 год.
| 2 год. | |
2 | Тема 2. Засади коучингового підходу в організації методичної роботи. Створення ситуації довіри. Партнерство. Усвідомлення і сприйняття цінностей та інтересів. Основи ефективної комунікації. Педагогічні інструменти коучингового підходу для визначення зон професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
3 | Тема 3. Траєкторія професійного зростання педагога: від точки відправки до горизонту. Усвідомлення власних надбань та розуміння зони професійного розвитку. Самооцінювання зон професійного зростання. Виклики. Визначення цілей професійного розвитку. Можливості професійного розвитку та планування траєкторії професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
4 | Тема 4. Мотивація. Особистий інтерес до саморозвитку в професії та його позитивне підкріплення. Ламання стереотипів. Метафори у прямій мові. Розкриття потенціалу. Партнерська підтримка і супровід траєкторії професійного розвитку. Відповідальність за прийняття рішень. Управління прогресом. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
5 | Тема 5. Методичні заходи у коучинговому форматі. Спостререження. Консультації у коучинговому форматі. Підготовка до участі в професійних конкурсах. Дослідження нових освітніх інструментів у коучинговому форматі. Кейси проведення методичних заходів, що сприяють професійному зростанню. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
6 | Тема 6. Побудова системи методичної роботи на засадах коучингового підходу.
| 3 год. | 1 год. | |
7 | Узагальнення та систематизація отриманих знань, підготовка до підсумкового заняття. | 1 год. | ||
8 | Презентація наробок учасниць і учасників курсу. Підсумкове заняття з теми курсу. | 1 год. | ||
Разом | 10 | 15 | 5 |
- отримані знання про коучиновий підхід в методичній роботі;
- сформоване розуміння застосування коучингових інструментів для супроводу професійної діяльності педагогічних працівників;
- удосконалено навички ефективної комунікації між учасниками освітнього процесу;
- опановані кейси організації та проведення методичних заходів у коучинговому форматі.
- Реалізація програми побудована на засадах проблемного навчання та кейс-методу.
- Співвідношення теорії та практики за змістом програми - 30% до 70%.
- З боку викладацького складу програми здійснюється індивідуальний супровід кожного/-ої учасника/-иці навчання шляхом спільного аналізу результатів самостійної роботи за робочими аркушами, надання зворотного зв'язку та, за запитом, індивідуальних консультацій.
Заняття проходять у форматі онлайн (живого спілкування) упродовж 6 тижнів. Передбачається 25 годин онлайн-зустрічей та 5 годин самостійної роботи.
Час проведення занять: з 19.00 до 21.00
№ | Зміст програми | Лекції | Практична робота | Самостійна робота |
07.02 09.02 | Тема 1. Вступ. Методична робота через призму педагогічного коучингу. Знайомство учасників навчання. Очікування. Запит на коло проблемних питань. Коучинг. Педагогічний коучинг. Основи андрагогіки. Коучинговий підхід. Основні принципи і правила взаємодії у коучинговому форматі. |
2 год.
| 2 год. | |
14.02 16.02 | Тема 2. Засади коучингового підходу в організації методичної роботи. Створення ситуації довіри. Партнерство. Усвідомлення і сприйняття цінностей і інтересів. Основи ефективної комунікації. Педагогічні інструменти коучингового підходу для визначення зон професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
21.02 13.02 | Тема 3. Траєкторія професійного зростання педагога: від точки відправки до горизонту. Усвідомлення власних надбань та розуміння зони професійного розвитку. Самооцінювання зон професійного зростання. Виклики. Визначення цілей професійного розвитку. Можливості професійного розвитку та планування траєкторії професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
28.02 02.03 | Тема 4. Мотивація. Особистий інтерес до саморозвитку в професії та його позитивне підкріплення. Зламання стереотипів. Метафори у прямій мові. Розкриття потенціалу. Партнерська підтримка і супровід траєкторії професійного розвитку. Відповідальність за прийняття рішень. Управління прогресом. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
07.03 09.03 | Тема 5. Методичні заходи у коучинговому форматі. Спостререження. Консультації у коучинговому форматі. Підготовка до участі в професійних конкурсах. Дослідження нових освітніх інструментів у коучинговому форматі. Кейси проведення методичних заходів, що сприяють професійному зростанню. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
14.03 16.03 | Тема 6. Побудова системи методичної роботи на засадах коучингового підходу.
| 3 год. | 1 год. | |
16.03 | Узагальнення та систематизація отриманих знань, підготовка до підсумкового заняття. | 1 год. | ||
21.03 | Презентація наробок учасниць і учасників курсу. Підсумкове заняття з теми курсу. | 1 год. |