Smart-урок: проєктування, корисності для проведення, оцінювання
розвиток загальних і фахових компетентностей педагогічних працівників, необхідних для ефективної організації освітнього процесу закладів загальної середньої освіти, у тому числі в умовах карантину; розвиток інформаційно-цифрової та проєктної компетентності учительства; уміння управляти освітнім процесом та налагодження партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Зима Наталія Володимирівна, вчитель хімії технологічного багатопрофільного ліцею з загальноосвітніми класами міста Хмельницького імені Артема Мазура. Спеціаліст вищої категорії. Вчитель-методист. Кращий вчитель хімії за версією Global Teacher Prize 2020 Координаторка регіональних (не)конференцій для шкільних педагогів міні-EdCamp Хмельницький (2017, 2018, 2021); Керівник обласної авторської творчої майстерні «Системно-діяльнісний підхід при вивченні хімії». Тренерка дистанційного курсу для вчителів хімії «Дисперсні системи» на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2018) Тренерка навчально-тренувальних зборів із питань підготовки учасників Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2016, 2017, 2018) Спікерка регіональних (не)конференцій EdCamp 2018, 2019,2020, 2021 Авторка вебінарів на всеукраїнських освітніх порталах Майстриня гри «Світ Громад» з 2018 р. Тренерка підліткової програми з фінансово грамотності з 2019 р. Тренерка з використання антикорупційних інструментів в освіті з 2020 рНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Математична компетентність
- Організаційна компетентність
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія і екологія
- Математика
- Позашкільна освіта
- Природничі науки
- Природознавство
- Фізика і астрономія
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Курс буде проходити у форматі ZOOM-вебінарів з додатковими сесіями запитань-відповідей. Учасники/ці матимуть можливість отримати індивідуальні консультації із авторкою курсу. Протягом всього курсу буде здіснюватися постійне інформування учасників/ць через офіційний телеграм-канал і можливість спілкуватися у телеграм-чаті. Учасники\ці отримають додаткові маетріали (робочі зошити, чек-листи та ін.), які вони зможуть ефективно впроваджувати у свою професійну діяльність.
Курс складається з чотирьох модулів, які об’єднані єдиною наскрізною лінією у напрямку створення ефективного уроку з використанням smart-технології.
У першому модулі розкрито особливості використання smart-технології при вивчені педметів природничо-матиматичного циклу. (3 години).
Другий модуль присвячено створенню плана-проєкту уроку/циклу уроків/курсу (7 годин).
У третьому модулі презентується бібліотека корисностей для проведення уроку в smart-технології та практично опрацьовуються інструменти з неї (7 годин).
У четвертому модулі розглядаються інструменти формувального та традиційного оцінювання ( 7 годин).
Консультація (4 години).
Сертифікація (2 години).
У результаті успішного завершення курсу учасники отримають наступні навички:
- Поглиблять знання щодо використання smart-технології при вивчені предметів природничо-математичного циклу.
- Створять план-проєкт уроку в smart-технології
- Навчаться використовувати інструменти з бібліотеки корисностей.
- Закріплять вміння використовувати інструменти формувального та традиційного оцінювання