Основи педагогічного коучингу
Оволодіння початковими знаннями про педагогічний коучинг та коучингові компетенції. Ознайомлення з моделями та інструментами педагогічного коучингу для позитивних змін у професійній діяльності педагога.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Академія коучингової компетентностіРозробники / розробниці програми:
Орловська Руслана Володимирівна, засновниця і керівниця Академії коучингової компетентності, PCC ICF Дегтярьова Оксана Анатоліївна, учитель, магістр державного управління, професійний коуч, фахівчиня з управління проєктами і програмами ГО "ЕдКемп Україна" Гриненко Сергій Олександрович, завідувач кафедри Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, канд. юрид. наук, доцент, професійний коуч Кубатко Людмила Іванівна, вчитель, професійний коуч.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Інше: Коучингові компетенції
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Коучингові компетенції
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Можливість продовження навчання за іншими програмами Академії коучингової компетентності.
- Індивідуальне консультування з питань практичного втілення набутих знань.
- Коучинговий супровід за замовленням.
№ | Зміст програми | Вебінари | Особа, яка проводить вебінар |
1 | Професія коуча. Етичні норми коуча через призму професійної діяльності вчителя.
| 1,5 | Руслана Орловська |
Педагогічний і класичний коучинг: спільне і відмінне. 5 переваг коучингового підходу, які додають якості освітньому процесу. | |||
2 | Сутність компетентністного підходу через призму педагогічного коучингу. | 1,5 | Сергій Гриненко |
Коли коучинговий підхід стає ефективним. Зміни у поглядах та підходах до організації освітнього процесу з старшокласниками, майбутніми вступниками закладів вищої освіти (базові навички коуч-компетентного педагога). | |||
3 | Ефективна комунікація і взаємодія учасників освітнього процесу. Фасилітаційна роль учителя. | 1,5 | Людмила Кубатко |
Правила ефективної комунікації. Пряма мова і зворотний зв'язок. Ключове у фасилітації навчального процесу. | |||
4 | Запитання як інструмент, що сприяє усвідомленості і розкриває потенціал особистості. | 1,5 | Оксана Дегтярьова |
Закриті і відкриті запитання. "Сильні запитання". Піраміда логічних рівнів. Піраміда Маслоу. |
Учасники та учасниці:
- дізнаються про особливості класичного та педагогічного коучингу;
- ознайомляться з коучинговими компетенціями, моделями та інструментами, використання яких сприятиме особистісному та професійному зростанню.;
- зрозуміють практичне втілення коучингових моделей та інструментів для позитивних змін в освітній діяльності.
Загальна тривалість програми 6 годин.
4 онлайн-зустрічі по 1,5 години.
1 вебінар 03.02.2022 19.00 - 20.30
2 вебінар 04.02.2022 19.00 - 20.30
3 вебінар 05.02.2022 16.00 - 17.30
4 вебінар 05.02.2022 17.45 - 19.15