Спеціальна та інклюзивна освіта в сучасній середній та вищій школі: моделі, інструменти, європейський досвід
підвищення професійної компетентності на основі впровадження процесу інклюзивного навчання, формування здатності формувати безпечне інклюзивне освітнє середовище в закладі освіти
Подати заявку
736
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Смолінський Микола ВолодимировичРозробники / розробниці програми:
Євгеній Клопота - д-р психол. наук, професор, Заслужений працівник освіти України, автор понад 100 наукових публікацій з проблематики спеціальної та інклюзивної освіти, 15+ років досвіду міжнародної співпраці, розробник навчальних курсів підвищення кваліфікації, має наукову школу, громадський діяч Микола Смолінський, Mgr, експерт із залучення грантового фінансування з фондів Європейського союзу, бізнес-тренерОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Стосується всіх навчальних предметів
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Теоретичний аналіз інклюзивного процесу на сучасному етапі розвитку суспільства. Етапи та особливості процесу інтеграції в суспільство людей з особливими потребами. Моделі інвалідності в сучасному суспільстві.
- Актуальні питання інклюзивного навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
- Вплив спеціальної школи на процес соціалізації учнів з особливими потребами.
- Навчання учнів та студентів з особливими потребами в умовах закладів освіти: європейський досвід
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться / набуватимуться:
загальні: інноваційна компетентність, критичне та системне мислення, оцінювально-аналітична компетентність, навчання впродовж життя, діагностика освітнього процесу та його учасників, вміння складати індивідуальні траєкторії.
фахові: розвиток уявлень про психофізичну діяльність учнів з ООП, набуття компетенцій з ефективної побудови взаємодії з такими учнями, засвоєння основ корекційно-педагогічних знань.