Інклюзія не ілюзія
Професійна підтримка учительства і батьківства України з питань адаптації дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану шляхом: надання та розвитку знань щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; формування адаптаційних механізмів психіки; оволодіння техніками самопідтримки та підтримки дітей з особливими потребами під час воєнного стану без допомоги спеціалістів; надання практичних рекомендації щодо алгоритмів дій у критичних ситуаціях.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
авторський колектив практичних психологів, реабілітологів та арт-тепапевтів ГО "ЕдКемп Україна", дитячого реабілітаційного центру "Нове дихання", БФ "Квіти життя"Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: освітяни й освітянки будь-якого фаху
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
Тематичний план зустрічей з 22.03.2022 до 24.06.2022
Тема 1 | Як прийняти рішення про евакуацію з дитиною. Як спланувати та реалізувати. Як вести себе з дитиною під час евакуації. | 0,75 год |
Тема 2 | Як допомогти дитині пристосуватись в умовах, що швидко змінюються, знаходитись в людних місцях, спокійно реагувати на гучні звуки, зміну світла, темряву та ін. | 0,75 год |
Тема 3 | Як швидко адаптувати дитину до нових умов проживання (нове помешкання, місце для сну, туалет, посуд тощо). Соціальні історії. | 0,75 год |
Тема 4 | Стереотипна та небажана поведінка. Що з чим робити? | 0,75 год |
Тема 5 | Як завести дитину в незнайоме / темне приміщення, сісти в машину в край надзвичайній ситуації. | 0,75 год |
Тема 6 | Альтернативна комунікація в нових умовах,’ | 0,75 год |
Тема 7 | Як самостійно розпочати заняття з дитиною в будь якій точці світу | 0,75 год |
Тема 8 | Сенсорні ігри та іграшки для зняття напруги | 0,75 год |
Тема 9 | Гра та етапи її розвитку | 0,75 год |
Тема 10 | Освіта для дітей з ООП у країнах світу | 0,75 год |
Тема 11 | Розвиток слухового сприйняття та пам'яті як основа подальшого навчання | 0,75 год |
Тема 12 | Сексуальне виховання в родині дитини з особливими освітніми потребами | 0,75 год |
Примітка.
*Зміст програми гнучкий та відповідає запиту учасницького кола, доповнюється за результатами обробки та аналізу наявних запитів.
** Постійне покликання для входу на вебінари: Перейти за покликанням
*** Записи вебінарів можна дивитись на юутуб-каналі ГО “ЕдКемп Україна” Перейти за покликанням (плейлист Мала EdCamp-академія для учительства).
Учасниці/-ки удосконалять інклюзивну компетентність щодо адаптації дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану: поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; набудуть вмінь та навичок щодо формування адаптаційних механізмів психіки; опануть техніками самопідтримки та підтримки дітей з особливими потребами під час воєнного стану без допомоги спеціалістів; набудуть алгоритми дій у критичних ситуаціях.
Учасницьке коло програми можуть відвідувати заняття за програмою онлайн та/або офлайн (дивитися в записі).
За результатами підвищення кваліфікації учасники і учасниці навчання, які претендують на отримання сертифікату, складатимуть тест, якій містить запитання до кожного з вебінарів.
Покликання на підсумкову форму - Перейти за покликанням
Сертифікати будуть згенеровані на платформі не пізніше ніж 01.07.2022.
Зустрічі проводяться онлайн щосереди з 20.00 до 20.45.
Тривалість зустрічі - 45 хвилин.