Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Інклюзія не ілюзія

Професійна підтримка учительства і батьківства України з питань адаптації дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану шляхом: надання та розвитку знань щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; формування адаптаційних механізмів психіки; оволодіння техніками самопідтримки та підтримки дітей з особливими потребами під час воєнного стану без допомоги спеціалістів; надання практичних рекомендації щодо алгоритмів дій у критичних ситуаціях.

Інклюзія не ілюзія

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

EdCamp-академія

Розробники / розробниці програми:

авторський колектив практичних психологів, реабілітологів та арт-тепапевтів ГО "ЕдКемп Україна", дитячого реабілітаційного центру "Нове дихання", БФ "Квіти життя"

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: освітяни й освітянки будь-якого фаху

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
  • В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу

Тематичний план зустрічей з 22.03.2022 до 24.06.2022

Тема 1Як прийняти рішення про евакуацію з дитиною. Як спланувати та
реалізувати. Як вести себе з дитиною під час евакуації.
0,75 год
Тема 2Як допомогти дитині пристосуватись в умовах, що швидко
змінюються, знаходитись в людних місцях, спокійно реагувати на гучні
звуки, зміну світла, темряву та ін.
0,75 год
Тема 3Як швидко адаптувати дитину до нових умов проживання (нове
помешкання, місце для сну, туалет, посуд тощо). Соціальні історії.
0,75 год
Тема 4Стереотипна та небажана поведінка. Що з чим робити?0,75 год
Тема 5Як завести дитину в незнайоме / темне приміщення, сісти в машину в
край надзвичайній ситуації.
0,75 год
Тема 6Альтернативна комунікація в нових умовах,’0,75 год
Тема 7Як самостійно розпочати заняття з дитиною в будь якій точці світу0,75 год
Тема 8Сенсорні ігри та іграшки для зняття напруги0,75 год
Тема 9Гра та етапи її розвитку0,75 год
Тема 10Освіта для дітей з ООП у країнах світу0,75 год
Тема 11Розвиток слухового сприйняття та пам'яті як основа подальшого навчання0,75 год
Тема 12Сексуальне виховання в родині дитини з особливими освітніми потребами0,75 год

Примітка. 

*Зміст програми гнучкий та відповідає запиту учасницького кола, доповнюється за результатами обробки та аналізу наявних запитів. 

** Постійне покликання для входу на вебінари: Перейти за покликанням

*** Записи вебінарів можна дивитись на юутуб-каналі ГО “ЕдКемп Україна” Перейти за покликанням (плейлист Мала EdCamp-академія для учительства).
 

Учасниці/-ки удосконалять інклюзивну компетентність щодо адаптації дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану: поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; набудуть вмінь та навичок щодо формування адаптаційних механізмів психіки; опануть техніками самопідтримки та підтримки дітей з особливими потребами під час воєнного стану без допомоги спеціалістів; набудуть алгоритми дій у критичних ситуаціях. 
 

Учасницьке коло програми можуть відвідувати заняття за програмою онлайн та/або офлайн (дивитися в записі).

За результатами підвищення кваліфікації учасники і учасниці навчання, які претендують на отримання сертифікату, складатимуть тест, якій містить запитання до кожного з вебінарів. 

Покликання на підсумкову форму - Перейти за покликанням

Сертифікати будуть згенеровані на платформі не пізніше ніж 01.07.2022.

Зустрічі проводяться онлайн щосереди з 20.00 до 20.45.

Тривалість зустрічі - 45 хвилин.