Організація інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти
Метою програми є удосконалення загальних та фахових компетентностей вихователів ЗДО щодо організації інклюзивного навчання. Реалізація визначеної мети передбачає розв'язання таких завдань: - ознайомлення педагогічних працівників із стратегіями та тенденціями законодавства дошкільної освіти, зокрема Постановою КМ «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти» від 10 квітня 2019 року №530 (зі змінами) - опрацювання ключових понять інклюзії в ЗДО, формування здатності планувати освітній процес з дітьми з ООП; - вдосконалення готовності педагогів до організації партнерства з батьками дітей з ООП та батьків, які є учасниками освітнього процесу. Важливо! У разі, коли після підтвердження заявки не приходить лист-підтвердження на вказану Вами електронну пошту, перейдіть за покликанням: https://kursy.centrosvity-kolomyia.org.ua (ім'я входу - ваша електронна пошта, пароль - був Вами створений при першій реєстрації на цій платформі).
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Коломийської міської радиРозробники / розробниці програми:
Ірина Грицюк - в.о. директора Коломийського ЦПРПП, консультант Терновецька Христина Ігорівна, практичний психолог Семенюк Уляна МирославівнаНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Старший вихователь
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
Програма складається з теоретичної, практичної підготовки педагогічних працівників, а також виконання ними підсумкового тестування.
Теоретична складова Програми зорієнтована на оволодіння педагогічними працівниками основними категоріями і поняттями; цінностями дошкільної та інклюзивної освіти.
Практична складова Програми передбачає формування здатностей та готовності до організації інклюзивного навчання дітей з ООП, батьками дітей.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників забезпечується за дистанційною, мережевою формами навчання шляхом проведення інтерактивних вебінарів, онлайн-практикумів, обговорення актуальних питань та обмін досвідом.
- знати стратегії, структуру, цілі, зміст і завдання законодавства з питань дошкільної та інклюзивної освіти;
- здійснювати суб'єкт-суб'єктну взаємодію й міжособистісне спілкування з дітьми з ООП, їхніми батьками або особами, що їх замінюють;
- впроваджувати інноваційні педагогічні технології в освітній процес закладу освіти;
- вміти адаптовувати прогресивні європейські практики та український досвід в освітній процес закладу освіти для підвищення якості дошкільної освіти.