Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Особливості організації гурткової роботи в закладах загальної середньої освіти

Навчити організовувати гурткову роботу в ЗЗСО відповідно до чинного законодавства, потреб суспільства та учасників освітнього процесу, мети й завдань гуртка/студії/секції

Особливості організації гурткової роботи в закладах загальної середньої освіти

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Колєснікова Т. В.

Розробники / розробниці програми:

Тетяна Колєснікова, завідувач відділу інструктивно-методичної та організаційно-масової роботи Центу позашкільної роботи Краматорської міської ради, спеціаліст І категорії, керівник гуртка-методист

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка
  • Керівник секції
  • Керівник студії
  • Методист

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Оцінювально-аналітична компетентність
  • Прогностична компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Позашкільна освіта
  • Інше: Документознавство

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д3. Рефлексивна компетентність

Після закінчення програми можливі подальші консультації щодо програмного забезпечення гурткової роботи в ЗЗСО

  1. Нормативно-правова база
  2. Документація керівника гуртка
  3. Спільне і відмінне в гуртковій роботі в системі ЗПО і ЗЗСО
  4. Навчальні програми з позашкільної освіти (типові, авторські, модифіковані)
  5. Модифікація навчальної програми від А до Я

Учасники й учасниці практикуму:

  • дізнаються про нормативно-правову базу позашкільної освіти та основну документацію керівника гуртка;
  • дізнаються про найпопулярніші напрями гурткової роботи та як знаходити джерела фінансування дитячого творчого колективу;
  • навчаться організовувати освітній процес з урахуванням вікових особливостей вихованців та підбирати або модифікувати навчальні програми відповідно до мети й завдань гуртка/студії/секції;
  • з'ясують порядок та механізм затвердження навчальної програми.