Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Онлайн-майстерка «Знайомство з СЕЕН»

Програма має на меті сформувати цілісне уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст навчальної програми соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) та користь систематичного використання практик СЕЕН в освітньому процесі та у власному житті; підготувати педагогічних / науково-педагогічних працівників/-иць до використання практик СЕЕН самостійно та разом з учнівством // Дана програма НЕ НАДАЄ прав викладати СЕЕН для дорослої авдиторії, в тому числя для освітянства.

Онлайн-майстерка «Знайомство з СЕЕН»

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

ГО «ЕдКемп Україна», Save the Children International (Велика Британія)

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: Соціальні компетентності; Інноваційність; Навчання впродовж життя; Педагогічна фасилітація.

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта
  • Позашкільна освіта
  • Початкова школа
  • Інше: Менеджмент в освіті

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Воркшоп «Знайомство з СЕЕН» (12 годин)

Сесія 1. «Знайомство зі структурою СЕЕН та особистісним розвитком і навичками співпереживання і стійкості з навчальної програми» (2 години онлайн-навчання, самостійна робота  2 години).

  • Знайомство зі структурою і авторами програми СЕЕН.
  • Три виміри і три рівні СЕЕН.
  • Наповнення і послідовність програми.
  • Співпереживання і взаємозалежність, тілесна грамотність і навички стійкості.
  • Негаразди і емоційні травми.
  • Стратегії допомоги собі: ресурсність, «миттєва допомога», малюнок доброти.

Сесія 2. «Особистісний розвиток і навчальна програма із зануренням у навички співпереживання і стійкості» (2 години онлайн-навчання, самостійна робота  2 години). 

  • Знайомство з частинами головного мозку і їхніми функціями, зонами стійкості, пригніченості і збудження. 
  • Практики, які допомагають повернутися у зону стійкості– заземлення, зчитування, зміщення фокусу уваги у тілі, як їх проводити. 
  • Використання аудіопрактик. 
  • Знайомство з таблицею опису самовідчуттів.

Сесія 3. «Навчальна програма із зануренням у взаємозалежність та поради щодо впровадження» (2 години онлайн-навчання, самостійна робота  1 година)

  • Знайомство з системним рівнем програми СЕЕН. 
  • Поціновування взаємозалежності, визнання спільності з людством і залученість до локальної і світової спільнот. 
  • Виконання вправ на взаємозалежність. 
  • Методика проведення занять зі створення учнівського проєкту на взаємозалежність.

СЕРТИФІКАЦІЯ

Проведення онлайн-тестування за змістом проведеного воркшопу. Заповнення форми зворотного зв’язку (1 година).

учасниці/-ки ознайомляться з педагогічною моделлю СЕЕН та її складовими, трьома вимірами і трьома рівнями СЕЕН: дізнаються про методичні засади проведення занять з СЕЕН; навчаться застосовувати самостійно та з учнівством пропоновані практики СЕЕН;  розвинуть навички критичного та системного мислення, оцінки ризиків, побудови ефективної комунікації у роботі; дізнаються про нові можливості створення атмосфери співпереживання у класі й закладі освіти, управління емоційно-травмуючими ситуаціями; удосконалять навички вдумливого слухання.

 

*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам/здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО.

ТРЕНЕРСЬКА КОМАНДА

Оксана ДЕГТЯРЬОВА - фахівчиня з управління проєктами та програмами ГО«ЕдКемп Україна»

Тетяна ДРОЖЖИНА - фахівчиня з управління проєктами та програмами  ГО «ЕдКемп Україна».

Анна ЄФІМЦЕВА - методистка  ГО «ЕдКемп Україна».

Галина КАЛУЖНА - фахівчиня з програмного напряму ГО «ЕдКемп Україна».

Ганна ПЕТРУЧЕНЯ - фахівчиня з програмного напряму ГО «ЕдКемп Україна».

Олена СИНИЦИНА - помічниця керівника ГО «ЕдКемп Україна».

20.09.2022. 16.00 – 18.00. Сесія 1. 

«Знайомство зі структурою СЕЕН та особистісним розвитком і навичками співпереживання і стійкості з навчальної програми».

22.09.2022. 16.00 – 18.00. Сесія 2. 

«Особистісний розвиток і навчальна програма із зануренням у навички співпереживання і стійкості». 

26.09.2022. 16.00 – 18.00. Сесія 3

«Навчальна програма із зануренням у взаємозалежність та поради щодо впровадження». 

26.09.2022 – 05.10.2022. Сертифікація.