Як організувати дистанційне навчання
Метою освітньої програми є навчання розробки інтерактивного конспекту дистанційного уроку з використанням інструменту Goformative, опанування навичками планування дистанційного навчання з використанням різноманітних Інтернет-ресурсів та інструментів – відео, інтерактивних вправ, онлайнових тестів та анкет тощо
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Дистанційна академія TeachHubРозробники / розробниці програми:
Ганна СкрипкаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Проєктувальна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Астрономія
- Біологія
- Біологія і екологія
- Географія
- Екологія
- Економіка
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Інформатика
- Історія
- Історія України
- Історія (Всесвітня історія)
- Математика
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
- Мистецтво
- Основи здоров’я
- Початкова школа
- Правознавство
- Природничі науки
- Технології
- Трудове навчання
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Фізика і астрономія
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
Педагог отримує постійний доступ до навчальних матеріалів (відкрити та переглянути навчальні матеріали можна завжди). Також у слухача є можливість поспілкуватися з іншими учасниками курсу та тьютором на форумах, що є в дистанційному курсі.
№ | Тема | Лекції | Практичні | Сам. робота | Усього |
І. Поняття дистанційного навчання | |||||
1. | Поняття дистанційного навчання | 1 | 1 | ||
2. | Шляхи реалізації дистанційного навчання в закладі загальної середньої освіти | 0,5 | 0,5 | ||
3. | Забезпечення дистанційного навчання в закладі освіти | 0,5 | 0,5 | ||
Разом | 2 | 2 | |||
ІІ. Інструменти та ресурси дистанційного навчання | |||||
4. | Навчальні ресурси для підтримки дистанційної форми як окремої форми навчання | 0,5 | 1 | 1,5 | |
5. | Навчальні ресурси для навчання з використанням технологій дистанційного навчання | 0,5 | 1 | 1,5 | |
6. | Види навчальних ресурсів та інструментів для організації дистанційного навчання | 0,5 | 1 | 1,5 | |
7. | Де шукати відеоуроки, навчальне відео та подкасти | 0,5 | 1 | 1,5 | |
8. | Де шукати та створювати дидактичні матеріали, інтерактивні вправи, презентації та іншу наочність | 0,5 | 1 | 1,5 | |
9. | Пошук готових інтерактивних вправ та тестів. Приклади | 0,5 | 1 | 1,5 | |
Разом | 3 | 6 | 9 | ||
ІІІ. Створення інтерактивного конспекту дистанційного уроку з використанням інструменту Goformative | |||||
10. | Реєстрація на сайті goformative | 0,5 | 0,5 | ||
11. | Створення інтерактивного конспекту дистанційного уроку з використанням інструменту Goformative | 0,5 | 0,5 | ||
12. | Налаштування параметрів інтерактивного конспекту дистанційного уроку | 0,5 | 0,5 | ||
13. | Створення класів та додавання учнів | 0,5 | 0,5 | ||
14. | Запуск створеного інтерактивного уроку | 0,5 | 0,5 | ||
15. | Приєднання учнів до уроку | 0,5 | 0,5 | ||
16. | Перегляд результатів роботи над уроком | 0,5 | 0,5 | ||
17. | Експорт результатів роботи над уроком | 0,5 | 0,5 | ||
18. | Як переглянути експортовану таблицю результатів в форматі .csv | 0,5 | 0,5 | ||
19. | Як отримати посилання на створений урок | 0,5 | 0,5 | ||
20. | Розробка авторського дистанційного уроку | 2 | 2 | ||
Разом | 2 | 5 | 7 | ||
Усього | 5 | 2 | 11 | 18 |
Знання і розуміння
|
|
Розвинені вміння |
|
Диспозиції (цінності, ставлення) |
|
Зміст освітньої програми ураховує особливості професійної діяльності вчителя Нової української школи і визначається: вимогами суспільства знань щодо забезпечення закладів освіти висококваліфікованими фахівцями; основними напрямами державної політики у галузі освіти; Національною рамкою кваліфікації, освітніми стандартами, вимогами до компетентностей педагогічних працівників; запитами замовників освітніх послуг.
Зміст програми має практичну спрямованість та охоплює: змістовну, практичну (практико зорієнтовану) і ресурсну (методичну) складові підвищення кваліфікації педагогів.
Структура освітньої програми передбачає опрацювання таких трьох модулів:
- Поняття дистанційного навчання.
- Інструменти та ресурси дистанційного навчання.
- Створення інтерактивного конспекту дистанційного уроку з використанням інструменту Goformative.
Відповідно до навчального плану освітньої програми, тривалість навчання становить 18 академічних годин (0,6 кредиту ECTS) і не має часових обмежень: слухач самостійно планує свою навчальну діяльність (обирає час та темп навчання, консультується з тьютором).