Дискримінація. Прибрати, неможна нехтувати.
Ознайомлення педагогічнох спільноти STEM-школа Inventor Київ зі стратегіями та методами створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Рефлексивна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Недискримінація та інклюзивність
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Модуль 1. Сутність недискримінаційного підходу в освіті.
1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті.
1.2. Форми дискримінації.
1.3. Практична частина
Модуль 2. Як транслюється дискримінація?
2.1. Недискримінаційне мовлення.
2.2. Роль культурних звичаїв, норм, ритуалів та свят у розповсюдженні дискримінаційних практик.
2.3. Організація середовища з урахуванням недискримінаційного підходу.
Учасниці/-ки ознайомляться із чинними вимогами законодавства у сфері забезпечення якості освіти у контексті недискримінаційного та інклюзивного підходів; навчаться розрізняти форми дискримінації; дізнаються яким чином в закладах освіти може транслюватись дискримінація, здобудуть вміння знаходити шляхи протидії дискримінаційним практикам.
Основна умова сертифікації:
– присутність онлайн на вебінарі
– успішне складання підсумкового тесту – понад 70% правильних відповідей. Термін виконання сертифікаційної роботи з 29.12.2022 по 15.02.2023 року.
Дата | Тема і зміст | Кількість годин |
29.12.2022 | Модуль 1. Сутність недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті. 1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті. 1.2. Форми дискримінації. 1.3. Практична частина. Модуль 2. Як транслюється дискримінація? 2.1. Недискримінаційне мовлення. 2.2. Роль культурних звичаїв, норм, ритуалів та свят у розповсюдженні дискримінаційних практик. 2.3. Організація середовища з урахуванням недискримінаційного підходу. | 2 години 30 хвилин |
29.12.2022-15.02.2023 | Самостійне опрацювання матеріалу | 2 години 30 хвилин |
15.02.2023 | Сертифікація (тестування) | 1 година |