«Гра у початковій школі: навчання в задоволення»
Неперервне підвищення кваліфікації вчителів початкових класів спрямоване на систематичне забезпечення та оновлення наявної суми знань і умінь, послідовне вдосконалення професійних якостей, на всебічний розвиток особистості, збагачення індивідуальних освітніх і духовних потреб тощо. Для вчителя початкових класів курсова підготовка стає не лише однією з обов’язкових умов атестації, а передусім творчою сходинкою для індивідуально-особистісного та професійно-діяльнісного самовдосконалення на основі активізації базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду відповідно до особистих інтересів, соціальних запитів держави щодо ефективного виконання посадово-функціональних обов’язків
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Чикалова Т.Г, к.п.н., старший викладач кафедри теорії й методики ошкільної, початкової освіти та мовних комунікаційНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Початкова школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій | 2 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Гра як інструмент підвищення мотивації до навчання. Гейміфікація та едьютеймент як складові діяльнісного та компетентнісного підходів сучасної школи. | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Гра як засіб розвитку учнів початкової школи | 4 | 2 | 2 | |
2.3 | Використання квест-технології на уроках у початковій школі | 4 | 2 | 2 | |
2.4 | Ігрова діяльність на уроках мовно-літературної освітньої галузі | 4 | 2 | 2 | |
2.5. | Забезпечення психологічної підтримки здобувачів освіти | 4 | 2 | 2 | |
2.6. | Ігрові підходи до формування здоровʼязбережувальної компетентності молодших школярів | 2 | 2 | ||
2.7. | Особливості ігрової технології Клауса Фопеля в умовах інклюзивного навчання | 4 | 2 | 2 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 14 | 16 |
Розуміння психолого-педагогічних основ педагогічних технологій Ознайомлення з потенціалом ігрових технологій в умовах інтеграції освітнього процесу. |
Використання ігрового підходу для розвитку вмінь XXI століття. Ознайомлення з ефективними освітніми інструментами у світі та в Україні. Ознайомлення з технологіями гейміфікація та едьютеймент як складовими діяльнісно-компетентнісного підходу сучасної школи. Ознайомлення з потенціалом методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок» як дієвої практики розвивального, проєктного, проблемного навчання, реалізації дослідницького та інтерактивного підходів в освітній діяльності. Розвиток уміння використовувати активні методи навчання, в основі яких ігровий підхід (зокрема, з конструктором LEGO). Ознайомлення з сутністю та видами квест-технології. Розвиток уміння застосувувати ІКТ під час квесту як варіанту дистанційного навчання. Поглиблене розуміння значення гри для уроків мовно-літературної освітньої галузі. Ознайомлення з особливостями використання різних видів ігор на уроках української мови і літературного читання. Поглиблення знань вчителів початкових класів стосовно вікових особливостей дітей, психологічної готовності до школи. Опанування уміннями виристовувати графічні прийоми й метод спостереження для визначення психологічних особливостей школяра у роботі вчителя молодших класів, складати психолого-педагогічну характеристику на молодшого школяра. Ознайомлення із здоров’язбережувальними технологіями Розвиток уміння використовувати здоров’язбережувальну ігрову діяльність в освітньому процесі початкової школи. Розуміння концепції інклюзивної освіти як забезпечення права кожної дитини на якісну освіту та особливостей її реалізації в освітньому процесі. Ознайомлення з інтерактивними іграми К.Фоппеля та їх впливом на розвиток особистості, її здатності комунікувати та взаємодіяти. |
Рефлексія. Зворотний зв’язок. Виявлення рівня сформованості компетентностей. Планування власної освітньої траєкторії |