- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- інституційна (очна/денна)
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- Вчитель
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
- Початкова школа
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті | 2 | 2 | ||
1.2. | Сучасний урок у початковій школі | 4 | 2 | 2 | |
Модуль 2. | |||||
2.1. | Використання онлайн-ресурсів в освітньому процесі початкової школи | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Компетенції 4 К: актуальність, шляхи формування у молодшого школяра та їх інтеграція в освітній процес | 4 | 2 | 2 | |
2.3 | Навчально-дослідницька діяльність на уроках у початковій школі
| 4 | 2 | 2 | |
2.4 | Інновації у викладанні мовно-літературної освітньої галузі | 4 | 2 | 2 | |
2.5. | Реалізація діяльнісного підходу на уроках математики в початковій школі | 2 | 2 | ||
2.6. | Розвиток сензитивності та емпатії в учнів засобами образотворчого мистецтва | 2 | 2 | ||
2.7. | Співпраця учасників освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання
| 2 | 2 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 16 | 2 | 12 |
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Ознайомлення з історією розвитку філософії освіти в Україні. Усвідомлення сутності понять «реформування», «трансформація», «модернізація», необхідності переходу до нової освітньої парадигми. Усвідомлення структури, змісту та значущості сучасного уроку в НУШ. |
Застосування онлайн-ресурсів під час освітнього процесу початкової школи. |
Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення на уроках. Центральну частину моделі займають компетенції «4К»: креативність, критичне мислення, комунікація та кооперація (взаємодія та співпраця). |
Формування навчально-дослідницької діяльності учнів на уроках у початковій школі. |
Ознайомлення з інноваціями у викладанні мовно-літературної освітньої галузі. |
Розуміння діяльнісного підходу в початковій школі. Значення діяльнісного підходу щодо розумового розвитку учнів початкової школи. Методи реалізації діяльнісного підходу у процесі вивчення математики учнями молодшого шкільного віку. |
Розуміння специфіки розвитку творчої компетентності молодших школярів засобами образотворчого мистецтва. |
Розуміння концепції інклюзивної освіти як забезпечення права кожної дитини на якісну освіту та особливостей її реалізації в освітньому процесі. |
Рефлексія. Зворотний зв’язок. Виявлення рівня сформованості компетентностей. Планування власної освітньої траєкторії |