Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Професійні компетентності галузевого спрямування
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Мистецтво (образотворче)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Понеділок, 5 червня 2023
Лекція Валерії Шиллер «Мистецтво — це краса?»
Під час лекції Валерія Шиллер розповість про поняття “прекрасного” та “огидного” у мистецтві та як з часами змінювались стандарти цих понять. Учасники лекції матимуть змогу поміркувати над питаннями, чи може мистецтво бути огидним та чому художники не створюють виключно естетично привабливі об’єкти.
Про лекторку: Валерія Шиллер – мистецтвознавиця, дослідниця, арткритикиня та кураторка.
Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»
Під час лекції учасники та учасниці дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в нашій країні на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проекту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”.
Вівторок 6 червня 2023
Лекція Єгора Анцигіна «Партисипативні практики в школі»
Під час лекції мова піде про мистецтво взаємодії, або партисипативне мистецтво: учасники інтенсиву дізнаються про те, яким чином глядач стає повноправним учасником подій та співавтором твору, та як вибудовується діалог глядача та митця. Також лектором будуть запропоновані варіанти реалізації партисипативних проєктів в умовах дитячих колективів.
Про лектора: Єгор Анцигін – художник, куратор, викладач.
Лекція Маріанни Актаєвої «Як співпрацювати з учнями різних типів сприйняття. Психологічні рекомендації»
Лекторка розкриє тему особливостей сприйняття інформації в дітей та надасть психологічні рекомендації по роботі з дітьми з різними типами сприйняття.
Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, більше 5 років в шкільній психології. Керівниця формаційного напряму MRIYDIY Project school, старша викладачка Київського університету імені Бориса Грінченка.
Середа, 7 червня 2023
Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?»
Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про те, що таке «аутсайдерарт» та як формувалось саме поняття та складався дискурс навколо нього.
Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн.
Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»
Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва, та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.
Про лекторку: Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”.
Четвер, 8 червня 2023
Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!»
Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.
Про лекторку: Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, більше 5 років в шкільній психології. Керівниця формаційного напряму MRIYDIY Project school, старша викладачка Київського університету імені Бориса Грінченка.
П’ятниця, 9 червня 2023
Лекція Оксани Садовенко «Українське мистецтво в шкільній програмі»
На лекції Оксана Садовенко запропонує як урізноманітнити уроки в межах шкільної програми та обговорить моменти, які можна долучати до різних тем на уроках мистецтва.
Про лекторку: Оксана Садовенко – викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS та лекторкою освітньої організації Культурний проект, закінчила НАОМА, вивчає живопис в магістратурі Братиславської Художньої Академії. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021.
Субота, 10 червня 2023
Лекція Ольги Шишлової «Дитина з ментальною інвалідністю: як бути з тривожністю під час війни?»
Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.
Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн.
Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.
Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.
Розклад інтенсиву 5 - 10 червня 2023
Дата | Тема і зміст | Форма роботи | Кількість годин |
Понеділок 5 червня 2023 11:00 | Лекція Валерії Шиллер «Мистецтво — це краса?» | Відео-лекція | 1 година |
Понеділок 5 червня 2023 17:00 | Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?» | Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
Вівторок 6 червня 11:00 | Лекція Єгора Анцигіна «Партисипативні практики в школі» | Відео-лекція | 1 година |
Вівторок 6 червня 17:00 | Лекція Маріанни Актаєвої «Як співпрацювати з учнями різних типів сприйняття. Психологічні рекомендації» | Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
Середа 7 червня 17:00
| Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?» | Відео-лекція | 0,5 год |
Середа 7 червня 17:00
| Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
Четвер 8 червня 17:00
| Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!»
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
П’ятниця 9 червня 17:00
| Лекція Оксани Садовенко «Українське мистецтво в шкільній програмі» | Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
Субота 10 червня 11:00 | Лекція Ольги Шишлової «Дитина з ментальною інвалідністю: як бути з тривожністю під час війни?» | Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
Субота 10 червня 13:00 | Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|