Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та середньої школи

Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та середньої школи

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Професійні компетентності галузевого спрямування

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Мистецтво (образотворче)

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

Понеділок, 5 червня 2023

Лекція Валерії Шиллер «Мистецтво — це краса?»

Під час лекції Валерія Шиллер розповість про поняття “прекрасного” та “огидного” у мистецтві та як з часами змінювались стандарти цих понять. Учасники лекції матимуть змогу поміркувати над питаннями, чи може мистецтво бути огидним та чому художники не створюють виключно естетично привабливі об’єкти.

Про лекторку: Валерія Шиллер – мистецтвознавиця, дослідниця, арткритикиня та кураторка. 

 

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Під час лекції учасники та учасниці дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в нашій країні на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.

Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проекту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. 

 

Вівторок 6 червня 2023

Лекція Єгора Анцигіна «Партисипативні практики в школі»

Під час лекції мова піде про мистецтво взаємодії, або партисипативне мистецтво: учасники інтенсиву дізнаються про те, яким чином глядач стає повноправним учасником подій та співавтором твору, та як вибудовується діалог глядача та митця. Також лектором будуть запропоновані варіанти реалізації партисипативних проєктів в умовах дитячих колективів.

Про лектора: Єгор Анцигін – художник, куратор, викладач. 

 

Лекція Маріанни Актаєвої «Як співпрацювати з учнями різних типів сприйняття. Психологічні рекомендації»

Лекторка розкриє тему особливостей сприйняття інформації в дітей та надасть психологічні рекомендації по роботі з дітьми з різними типами сприйняття. 

Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, більше 5 років в шкільній  психології. Керівниця формаційного напряму MRIYDIY Project school, старша викладачка Київського університету імені Бориса Грінченка.

 

Середа, 7 червня 2023

Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?»

Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про те, що таке «аутсайдерарт» та як формувалось саме поняття та складався дискурс навколо нього. 

Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн.

 

Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»

Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва, та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення. 

Про лекторку: Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”. 

 

Четвер8 червня 2023

Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!» 

Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.

Про лекторку: Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, більше 5 років в шкільній  психології. Керівниця формаційного напряму MRIYDIY Project school, старша викладачка Київського університету імені Бориса Грінченка.

 

П’ятниця, 9 червня 2023

Лекція Оксани Садовенко «Українське мистецтво в шкільній програмі» 

На лекції Оксана Садовенко запропонує як урізноманітнити уроки в межах шкільної програми та обговорить моменти, які можна долучати до різних тем на уроках мистецтва. 

Про лекторку: Оксана Садовенко – викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS та лекторкою освітньої організації Культурний проект, закінчила НАОМА, вивчає живопис в магістратурі Братиславської Художньої Академії. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021.

 

Субота, 10 червня 2023

Лекція Ольги Шишлової «Дитина з ментальною інвалідністю: як бути з тривожністю під час війни?» 

Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.

Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн. 

 

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою  

Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів. 

Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.

Розклад інтенсиву 5  - 10 червня 2023

ДатаТема і змістФорма роботиКількість годин

Понеділок 5 червня 2023 

11:00

Лекція Валерії Шиллер «Мистецтво — це краса?»Відео-лекція1 година

Понеділок 5 червня 2023 

17:00

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

Вівторок 

6 червня 

11:00

Лекція Єгора Анцигіна «Партисипативні практики в школі»Відео-лекція1 година

Вівторок 

6 червня  

17:00

Лекція Маріанни Актаєвої «Як співпрацювати з учнями різних типів сприйняття. Психологічні рекомендації»

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

Середа 

7 червня

17:00

 

Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?»Відео-лекція0,5 год

Середа 

7 червня

17:00

 

Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»

 

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

Четвер

8 червня 

17:00

 

Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!» 

 

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

П’ятниця

9 червня 

17:00

 

Лекція Оксани Садовенко «Українське мистецтво в шкільній програмі» 

 

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

Субота 10 червня 

11:00

Лекція Ольги Шишлової «Дитина з ментальною інвалідністю: як бути з тривожністю під час війни?» 

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год


 

Субота 10 червня 

13:00

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою  

 

Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв)

(Zoom)

1,5 год