Використання штучного інтелекту у навчанні: знайомство з моделлю ChatGPT
Мета: ознайомлення вчителів з можливостями використання штучного інтелекту, зокрема моделі ChatGPT, у навчальному процесі та надання необхідних знань та навичок для ефективного використання цього інструменту. Пояснення поняття штучного інтелекту та розуміння його потенціалу в освітньому середовищі.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вознесенської міської ради»Розробники / розробниці програми:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вознесенської міської ради"Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- Інше: Флешкурс
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Рефлексивна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Усі освітні галузі
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
Постійний доступ до навчальних матеріалів
Напрямок професійного розвитку | Назва | Теоретично-консультативний блок | Практичний блок | Рефлексивний блок | Всього год. |
Асинхронне навчання Вебінари, самостійне опрацювання навчальних матеріалів, виконання практичних вправ | |||||
Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку, цифрова та комунікаційна компетентності | Флеш-курс «Використання штучного інтелекту у навчанні: знайомство з моделлю ChatGPT» | Частина І | |||
Вебінар «Введення в штучний інтелект» (0,25 год.) | Тестування (0,5 год.)
| Самостійна робота «Використання штучного інтелекту у повсякденному житті» (0,5 год.) |
1,45 год.
| ||
Частина ІІ | |||||
Вебінар «Подання моделі ChatGPT: її функції, можливості та обмеження» (0,5год)
|
| Самостійна робота «Виклики ChatGPT» (1 год.) |
2,5 год. | ||
Частина ІІІ | |||||
Вебінар «Використання ChatGPT у освітньому процесі» (0,5год)
|
| Самостійна робота «Можливості ChatGPT у власній педагогічній діяльності» (1 годю) |
3 год. | ||
Частина ІV | |||||
Вебінар «Практичні аспекти використання ChatGPT» (0,25год)
| Практична робота (2 год.) | Самостійна робота «Етичні аспекти використання штучного інтелекту освіти» (0,5 год.) | 2,45 год. |
Покликання на виконання програми:
- Розуміння концепції штучного інтелекту та його ролі в освітньому процесі.
- Ознайомлення з моделлю ChatGPT і її функціями, можливостями та обмеженнями.
- Усвідомлення потенціалу ChatGPT в освітньому середовищі.
- Здатність використовувати ChatGPT у власній педагогічній діяльності.
Програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення фахових знань, умінь, навичок педагогів шляхом самоосвітньої діяльності та участі в інших програмах підвищення кваліфікації.
Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу