Каскад математичних тренінгів
Ознайомлення учасницького кола з основними принципами навчання «через розвагу», що сприяє поєднанню математики з творчістю вчителя та учнів; оволодіння навичками креативу під час опрацювання задач олімпіадного характеру на подільність та комбінаторику; вдосконалення та розширення сфер застосування програм PowerPoint та Сanva; набуття практичних умінь створення навчальних матеріалів, що сприяють урізноманітненню навчального процесу, «повному залученню» та усвідомленому використанню.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Школа наукової творчості "За крок до майбутнього"Розробники / розробниці програми:
Лозинська Ольга Михайлівна, методист з математики відділу розвитку природничих та математичних дисциплін ПАНО ім. М.В. Остроградського, Корост Альона Валеріївна, вчителька математики Котелевської гімназії №1 імені С.А. Ковпака, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання "вчитель - методист".Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Математична компетентність
- Навчання впродовж життя
- Прогностична компетентність
- Рефлексивна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Математика
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
Консультаційна підтримка через меседжери:
Вайбер - група “Каскад математичних тренінгів”: Перейти за покликанням
Телеграм -канал “Каскад математичних тренінгів”: Перейти за покликанням
№ п/п | Тема | Зміст | Тренер | Час |
1. | Інструктивно-методичне заняття | Організаційна зустріч | Корост Альона Валеріївна – вчителька математики ОЗ Котелевська гімназія №1 імені С.А. Ковпака, лауреатка обласного конкурсу “Учитель року -2016”, переможниця Обласного математичного фестивалю для вчителів імені М.В. Остроградського 2023 | 10:00-11:00 |
Практикум з розв'язування задач Підбірка задач на подільність. | Детальний розбір задач на подільність різних рівнів складності як шкільного курсу математики так і олімпіадної математики, запропонованих Лось Валерієм Миколайовичем, доктором фізико-математичних наук, професором кафедри прикладної математики Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського. Заплановано опрацювання і розв’язування рівнянь в цілих числах та задач, що приводять до таких рівнянь. | Корост Альона Валеріївна | Заняття 1: 11:00-12:20
Заняття 2: 12.30-13.50
Консультація: 14.00-15.00 | |
2. | Майстер-клас «Wow- урок! Wow-навчання!» | План майстер-класу 1.Пізнавальна гра «Термінологічне печиво» 2. Едьютейнмент - новий освітній тренд 2.1. Технологія словесно-ілюстраційного впливу 2.2. Діалоговий тренажер, як метод гейміфікованої взаємодії 2.2.1 Огляд програм, що дозволяють створювати діалогові тренажери. 2.2.2.Інтерактив за допомогою Перейти за покликанням 3. «Вічна» презентація - міф чи реальність. 4. Рефлексія та її альтернативи | Корост Альона Валеріївна | Заняття 1: 10:00-11:20
Заняття 2: 11.30-12.50
Консультація: 13.00-14.00 |
3 | Самостійна робота
1.Перегляд електронного методичного посібника «Едьютейнмент на уроках математики»
2.Створення діалогового тренажера у одній з програм educaplay
| Ознайомлення з новою технологією - едьютейнментом та використання її елементів на уроках математики. Розширення власної дидактичної бібліотеки. | Автор відео - посібника Корост Альона Валеріївна | Самостійна робота Консультація: 14.00-15.00 |
4 |
Відео-лекція
Складання тестових завдань з комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики | Огляд життєвих сюжетів прикладного характеру, які конвертуються в задачі з комбінаторики, ймовірності та статистики. Розбір прикладів некоректно сформульованих та апеляційних завдань із зазначених тем. Виправлення помилок в таких завданнях. | Захарійченко Юрій Олексійович, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики Національного університету „Києво-Могилянська академія” Конференція у записі
| Самостійне опрацювання відеоматеріалів Консультація: 14.00-15.00
|
5 | Тренінг 1.« PowerPoint - помічник, перевірений часом» Вдосконалюємо свої навички використання програми 2.«Сanva-універсальний застосунок для захопливого навчання» | Вдосконалення навичок використання програми PowerPoint: створення інтерактивних плакатів, віртуальних екскурсій. Відеоролики та відеоуроки у Сanva. | Корост Альона Валеріївна | Заняття 1: 10:00-11:20
Заняття 2: 11.30-12.50
Консультація: 14.30-15.50 |
7 | Залікове заняття |
|
|
|
Учасниками і учасницями:
- опановано ефективну стратегію організації навчального процесу - едьютейнмент ;
- набуто практичних навичок креативних прийомів розв'язування задач підвищеної складності на подільність та комбінаторику;
- визначено орієнтири на інтеграцію, творчий та системний підхід у освітньому процесі через використання діалогових тренажерів;
- отримано нові цифрові навички;
- враховано індивідуальні особливості та емоційний стан учнів та учениць через рефлексію та її творчі альтернативи ;
- розвинено інноваційну компетентність шляхом виконання творчих завдань;
- здійснено рефлексію власної освітньої траекторії.
Сертифікат видається за умови успішного виконання завдань не менше ніж на 75 %:
- Створено власний діалоговий тренажера у Перейти за покликанням
- Виконано тестову контрольну роботу
'№ п/п | Дата | Тема | Час | Кількість годин |
1. | Четвер 17.08.2023 | Інструктивно-методичне заняття | 10:00-11:00 | 1 год |
Практикум з розв'язування задач Підбірка задач на подільність. | Заняття 1: 11:00-12:20
Заняття 2: 12.30-13.50
Консультація: 14.00-15.00 | 4 год | ||
2. | П’ятниця 18.08.2023 | Майстер-клас «Wow- урок! Wow-навчання!» | Заняття 1: 10:00-11:20
Заняття 2: 11.30-12.50
Консультація: 13.00-14.00 | 4 год |
3 | Субота 19.08.2023 | Самостійна робота
1.Перегляд електронного методичного посібника «Едьютейнмент на уроках математики»
2.Створення діалогового тренажера у одній з програм educaplay чи tolk
| Консультація: 14.00-15.00 | 8 год
|
4 | Неділя 20.08.2023 | Відео-лекція Складання тестових завдань з комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики | Самостійне опрацювання відеоматеріалів Консультація: 14.00-15.00
| 5 год |
5 | Понеділок 21.08.2023 | Тренінг 1.« PowerPoint - помічник, перевірений часом» Вдосконалюємо свої навички використання програми 2.«Сanva-універсальний застосунок для захопливого навчання» | Заняття 1: 10:00-11:20
Заняття 2: 11.30-12.50
Консультація: 14.30-15.50 | 6 год |
7 | Вівторок 22.08.2023 | Інструктивно-методичне заняття
Залікове заняття |
| 1 год
1 год |