Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Інклюзивна освіта: теорія та практика організації інклюзивного і недискримінаційного середовища в закладах освіти у воєнні та повоєнні часи

Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; Ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань інклюзивної освіти; Формування здатності створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; Ознайомлення з основними засадами СЕП-підходу; Надання практичних рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП.

Інклюзивна освіта: теорія та практика організації інклюзивного і недискримінаційного середовища в закладах освіти у воєнні та повоєнні часи

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Громадська організація «ЕдКемп Україна», «IIF- International Inclusion Foundation»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Освітяни й освітянки будь-якого фаху

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
ДатаТемаКількість годин
29.08.2023 (16.00)Модуль 1.  Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер?2 години
31.08.2023 (16.00)Модуль 2. Впровадження інклюзивної освіти через системний підхід2 години
05.09.2023 (16.00)Модуль 3. Діти з ООП у недружньому соціальному світі2 години
07.09.2023 (16.00)

12.09.2023 (16.00)

13.09.2023 (16.00)
Модуль 4. СЕП-підхід як приклад методичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами6 годин
14.09.2023 (16.00)Модуль 5.Особливості роботи з дітьми з ООП підліткового віку. Сексуальне виховання дітей з ООП 2 години
19.09.2023 (16.00)Модуль 6. Організація дистанційного навчання дітей з ООП2 години
20.09.2023 (16.00)Модуль 7. Нормативно-правова базою з питань інклюзивної освіти. Адаптація та модифікація освітніх програм2 години
21.09.2023 (16.00)Модуль 8. Блок запитань-відповідей. Розбір практичних кейсів2 години
 Самостійна робота7 годин
 Сертифікація3 години

Учасниці/-ки удосконалять  компетентності щодо роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти; поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; Ознайомляться з основними засадами СЕП-підходу; Набудуть вмінь та навичок щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; Отримають практичні рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП.

Експертки/-ти:

  • Ганна Єфімцева. Методистка ГО «ЕдКемп Україна», психологиня (Україна).
  • Ірина Вишнева. Директорка Комунального закладу «Харківський інклюзивно-ресурсний центр № 1 Харківської міської ради», психологиня, гештальт-терапевтка (Україна).
  • Марина Крісов. Педагогічна консультантка, фахівчиня з питань інклюзії, співзасновниця інклюзивної освітньої студії «Studio ¾» (Тель-Авив), CEO «IIF - International Inclusion Foundation», керівниця освітніх програм «The association for assistance and inclusion of refugee families with special needs» (Ізраїль).
  • Наталія Івашура. Керівниця БФ «Квіти життя», викладачка викладачка кафедри спеціальної педагогіки і психології та інклюзивної освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії, членкиня ГО «Українська асоціація корекційних педагогів» (Україна).
  • Олена Бахмутова. Психологиня, асистентка вчителя.
  • Олена Масалітіна. Віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», кандидатка філологічних наук, доцентка, співавторка концепції реформи Нової української школи, радниця міністра освіти і науки України і співкоординаторка робочої групи з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації в освіті Міністерства освіти і науки України (2016 – 2020 роки), переможниця Національної незалежної премії «Жінка України» в номінації «Освіта: середня» (2020 р.), входить до рейтингу «100 найвпливовіших жінок України» за версією журналу «Фокус» (2020 р, 68 позиція) (Україна).
  • Ольга Бондарук. Вчителка-дефектологиня, сурдопедагогиня, асистентка вчителя, вчителька початкових класів (Україна).
  • Свєта  Ревич. Ерготерапевтка, спеціалістка з розвитку дітей та аутизмом, засновниця та керівниця центру «Visut» (Хайфа), викладачка коледжу «Gordon», керівниця корекційних програм «The association for assistance and inclusion of refugee families with special needs» (Ізраїль).

Сертифікація: 

  • основна умова сертифікації – присутність онлайн на 75 % занять / перегляд відео;
  • успішне виконання сертифікаційного завдання (тестова форма).
ДатаТема
29.08.2023 (16.00)Модуль 1. Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер?
31.08.2023 (16.00)Модуль 2. Впровадження інклюзивної освіти через системний підхід
05.09.2023 (16.00)Модуль 3. Діти з ООП у недружньому соціальному світі
07.09.2023 (16.00)

12.09.2023 (16.00)

13.09.2023 (16.00)
Модуль 4. СЕП-підхід як приклад методичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
14.09.2023 (16.00)Модуль 5.Особливості роботи з дітьми з ООП підліткового віку. Сексуальне виховання дітей з ООП 
19.09.2023 (16.00)Модуль 6. Організація дистанційного навчання дітей з ООП
20.09.2023 (16.00)Модуль 7. Нормативно-правова базою з питань інклюзивної освіти. Адаптація та модифікація освітніх програм
21.09.2023 (16.00)Модуль 8. Блок запитань-відповідей. Розбір практичних кейсів
 21.09.2023-29.09.2023Самостійна робота. Виконання сертифікаційної роботи.
 30.09.2023Генерація сертифікатів