Інклюзивна освіта: теорія та практика організації інклюзивного і недискримінаційного середовища в закладах освіти у воєнні та повоєнні часи
Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; Ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань інклюзивної освіти; Формування здатності створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; Ознайомлення з основними засадами СЕП-підходу; Надання практичних рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «ЕдКемп Україна», «IIF- International Inclusion Foundation»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Освітяни й освітянки будь-якого фаху
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Дата | Тема | Кількість годин |
29.08.2023 (16.00) | Модуль 1. Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер? | 2 години |
31.08.2023 (16.00) | Модуль 2. Впровадження інклюзивної освіти через системний підхід | 2 години |
05.09.2023 (16.00) | Модуль 3. Діти з ООП у недружньому соціальному світі | 2 години |
07.09.2023 (16.00) 12.09.2023 (16.00) 13.09.2023 (16.00) | Модуль 4. СЕП-підхід як приклад методичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами | 6 годин |
14.09.2023 (16.00) | Модуль 5.Особливості роботи з дітьми з ООП підліткового віку. Сексуальне виховання дітей з ООП | 2 години |
19.09.2023 (16.00) | Модуль 6. Організація дистанційного навчання дітей з ООП | 2 години |
20.09.2023 (16.00) | Модуль 7. Нормативно-правова базою з питань інклюзивної освіти. Адаптація та модифікація освітніх програм | 2 години |
21.09.2023 (16.00) | Модуль 8. Блок запитань-відповідей. Розбір практичних кейсів | 2 години |
Самостійна робота | 7 годин | |
Сертифікація | 3 години |
Учасниці/-ки удосконалять компетентності щодо роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти; поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; Ознайомляться з основними засадами СЕП-підходу; Набудуть вмінь та навичок щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; Отримають практичні рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП.
Експертки/-ти:
- Ганна Єфімцева. Методистка ГО «ЕдКемп Україна», психологиня (Україна).
- Ірина Вишнева. Директорка Комунального закладу «Харківський інклюзивно-ресурсний центр № 1 Харківської міської ради», психологиня, гештальт-терапевтка (Україна).
- Марина Крісов. Педагогічна консультантка, фахівчиня з питань інклюзії, співзасновниця інклюзивної освітньої студії «Studio ¾» (Тель-Авив), CEO «IIF - International Inclusion Foundation», керівниця освітніх програм «The association for assistance and inclusion of refugee families with special needs» (Ізраїль).
- Наталія Івашура. Керівниця БФ «Квіти життя», викладачка викладачка кафедри спеціальної педагогіки і психології та інклюзивної освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії, членкиня ГО «Українська асоціація корекційних педагогів» (Україна).
- Олена Бахмутова. Психологиня, асистентка вчителя.
- Олена Масалітіна. Віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», кандидатка філологічних наук, доцентка, співавторка концепції реформи Нової української школи, радниця міністра освіти і науки України і співкоординаторка робочої групи з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації в освіті Міністерства освіти і науки України (2016 – 2020 роки), переможниця Національної незалежної премії «Жінка України» в номінації «Освіта: середня» (2020 р.), входить до рейтингу «100 найвпливовіших жінок України» за версією журналу «Фокус» (2020 р, 68 позиція) (Україна).
- Ольга Бондарук. Вчителка-дефектологиня, сурдопедагогиня, асистентка вчителя, вчителька початкових класів (Україна).
- Свєта Ревич. Ерготерапевтка, спеціалістка з розвитку дітей та аутизмом, засновниця та керівниця центру «Visut» (Хайфа), викладачка коледжу «Gordon», керівниця корекційних програм «The association for assistance and inclusion of refugee families with special needs» (Ізраїль).
Сертифікація:
- основна умова сертифікації – присутність онлайн на 75 % занять / перегляд відео;
- успішне виконання сертифікаційного завдання (тестова форма).
Дата | Тема |
29.08.2023 (16.00) | Модуль 1. Інклюзія як світобачення: що це, для чого і чому тепер? |
31.08.2023 (16.00) | Модуль 2. Впровадження інклюзивної освіти через системний підхід |
05.09.2023 (16.00) | Модуль 3. Діти з ООП у недружньому соціальному світі |
07.09.2023 (16.00) 12.09.2023 (16.00) 13.09.2023 (16.00) | Модуль 4. СЕП-підхід як приклад методичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
14.09.2023 (16.00) | Модуль 5.Особливості роботи з дітьми з ООП підліткового віку. Сексуальне виховання дітей з ООП |
19.09.2023 (16.00) | Модуль 6. Організація дистанційного навчання дітей з ООП |
20.09.2023 (16.00) | Модуль 7. Нормативно-правова базою з питань інклюзивної освіти. Адаптація та модифікація освітніх програм |
21.09.2023 (16.00) | Модуль 8. Блок запитань-відповідей. Розбір практичних кейсів |
21.09.2023-29.09.2023 | Самостійна робота. Виконання сертифікаційної роботи. |
30.09.2023 | Генерація сертифікатів |