Благополуччя вчителів України
Підсилити спроможність українського вчительства через знайомство їх із: 1. знаннями про стрес, благополуччя і турботу про себе, визначення цілей та стратегій покращення якості життя відповідно до цих категорій; 2. навичками самоусвідомленості та керування собою, які можуть бути корисним під час стресу чи почуття пригніченості та використовуватися педагогічними працівниками самостійно у повсякденному житті.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Finn Church AidРозробники / розробниці програми:
Програма занять була розроблена організацією War Child Holland на основі програми CORE та контекстуалізована за підтримки бюро Європейської комісії з гуманітарної допомоги та цивільного захисту (ECHO)Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- очна
Види підвищення кваліфікації:
- семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Всі
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
Частина І. Семінари з благополуччя вчителів України
Вступне заняття.
Модуль 1. “Розуміння стресу та турботи про себе”
Стрес.
Турбота про себе.
Модуль 2. “Самоусвідомлення та керування собою”
Усвідомлення думок та емоцій.
Частина ІІ. Спільнота з обміну досвідом
Перехід та налаштування.
Подолання стресу та турбота про себе.
Керування емоціями та впевненість в собі.
Вирішення конфліктів та побудова відносин.
Шлях уперед.
Після проходження програми учасники зможуть:
● використовувати техніки заземлення, усвідомленості та присутності у даний момент, концентрації уваги на цілі, яким навчилися під час проходження програми;
● встановлювати та підтримувати здорові та підтримуючі стосунки та ефективно орієнтуватися у ситуаціях з різними людьми та группами, в т.ч. між учасниками програми;
● орієнтуючись на визначення благополуччя наведене у програмі, корегувати своє повсякденне життя з метою покращення його якості і підвищення благополуччя;
● аналізувати власні джерела стресу у повсякденному житті та обирати для себе найефективніші стратегії подолання стресу та використовувати методики керування ним;
● визначати власні цінності і керуватися ними у роботі та інших сферах життя;
● формувати наміри турботи про себе та обирати позитивні стратегії для їх реалізації на основі вивченої концепції стратегій турботи про себе заради благополуччя;
● розуміти власні емоції, думки та цінності та те, як вони впливають на поведінку в різних ситуаціях;
● дистанціюватися від важких думок у повсякденні та відводити місце важким почуттям;
● ефективно керувати своїми емоціями, думками та поведінкою у різних ситуаціях та досягати цілей та устремлінь, концентрації уваги;
● використовувати принципи соціально-емоційного навчання та розвивати відповідно до нього власні компетенції для підвищення благополуччя та покращення професійної і побутової сфер життя;
● розуміти точки зору та співпереживати іншим людям, у тому числі з різних верств суспільства, культур та контекстів;
● робити дбайливий та конструктивний вибір щодо особистої поведінки та соціальних взаємодій у різних ситуаціях;
● розвивати почуття впевненості в собі яке допомагає долати труднощі у роботі та інших сферах життя;
● використовувати позитивні стратегії вирішення конфліктів;
● організовувати роботу спільнот з обміну досвідом в своєму педагогічному колективі.