Тренінгова програма з МСС у рамках проєкту «Розвиток потенціалу ОГС та ініціативних груп у регіонах України з високою концентрацією ВПО щодо впровадження гендерних питань у гуманітарній діяльності (GiHA)»
Ознайомлення представниць і представників організацій громадянського суспільства та ініціативних груп освітян з основами нейрофізіології стресу та Моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи; розвиток і удосконалення вмінь і навичок збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану; оволодіння техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані; розвиток тренерських компетенцій щодо викладання програми в громадах.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «ЕдКемп Україна», Бюро гендерних стратегій і бюджетування, Управління ООН з координації гуманітарних справ (ОСНА), Інститут травмостійкості (США)Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Лідерська компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Освітяни й освітянки будь-якого фаху
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
Дата | Тема | Кількість годин |
22.05. 2023 | Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості | 4 години |
24.05. 2023 | Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2): Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС | 4 години |
26.05. 2023 | Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи, Навичка № 2. Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність | 4 години |
30.05. 2023 | Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання | 4 годин |
01.06. 2023 | Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах | 4 години |
02.06. 2023 | Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах | 4 години |
06.06. 2023 | Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах | 4 години |
08.06. 2023 | Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
13.06. 2023 | Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
15.06. 2023 | Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти | 4 години |
За окремим графіком | Консультаційні зустрічі | 21 година |
Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація | 20 години |
Учасниці/-ки ознайомляться з основами нейрофізіології стресу та моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи, удосконалять вміння і навички збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану, оволодіють техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані, розвинуть тренерських компетенцій щодо викладання програми в громадах.
Після проходження вчительського тренінгу з МСС від Інституту травмостійкості, для отримання повної сертифікації учасники й учасниці повинні виконати такі 6 кроків протягом 6 місяців після тренінгу.
Кроки для сертифікації
Крок 1. Виконайте письмове завдання з запитаннями, покликане перевірити дотримання і розуміння вами контенту та навичок. Його потрібно здати протягом 60 днів після завершення тренінгу (окрім випадків, коли ІТС інформує вас про інші дедлайни).
Крок 2. Відвідайте дві з трьох годинних консультацій, які проводитимуться для вашої групи через зум.
- Якщо ви не маєте змоги відвідати їх особисто, цей пункт сертифікації можна виконати, подивившись запис і давши відповіді на запитання.
Крок 3. Виконайте вимогу про досвід / історію з позиції сили / стійкості.
Крок 4. Подайте план запропонованого вами семінару з МСС.
Крок 5. Подайте форми зворотного зв’язку після проведення семінару з МСС для своєї спільноти і / або організації.
Крок 6. Подайте список контактів місцевих спеціалістів із надання психологічної / психічної допомоги і / або клінік, послугами яких можуть потенційно скористатися ваші слухачі й слухачки, якщо потребуватимуть більшої допомоги, ніж можна отримати через МСС.
Усі ці 6 кроків можна пройти через навчальний портал ІТС. Після здачі цих кроків учитель(ка) МСС отримує сертифікат на 2,5 роки від дати проходження тренінгу.
Підтвердження сертифікату і ресертифікація
Підтвердження сертифікату
Щоб підтверджувати свій сертифікат учителя / учительки з МСС, ми просимо вас про такі кроки:
- Проводити щонайменше два (2) семінари з МСС протягом року.
- Просити про зворотний зв’язок від усіх слухачів та слухачок усіх ваших тренінгів.
- Дотримуватися усіх положень Меморандуму про порозуміння, Етики та Правил поведінки.
Ресертифікація
Через 2,5 роки після першого тренінгу з МСС або через 2 роки після останнього сертифікаційного курсу учитель(ка) з МСС повинен / повинна пройти процес ресертифікації.
Він складається з таких кроків:
- Пройти ресертифікаційний семінар із МСС — курс, який ви проходите у зручному вам темпі на навчальному порталі ІТС. Тривалість курсу — приблизно 6 годин.
- Пройти перевірку знань, пов’язаних із відео із ресертифікаційного семінару.
- Подати щонайменше чотири комплекти форм зворотного зв’язку зі семінарів МСС за попередні два роки.
- Відвідати обов’язкову сесію запитань і відповідей тривалістю 1 година зі старшими тренер(к)ами з МСС.
- Підписати Меморандум про порозуміння.
- Сплатити суму за використання матеріалів ІТС для подальшого доступу до матеріалів по МСС.
Ресертифікацію потрібно проходити що два (2) роки для збереження статусу вчительки / вчителя з МСС. Усі ці кроки можна здійснювати на навчальному онлайн-порталі ІТС.
Початок занять о 16.00
| ||
Дата | Тема | Кількість годин |
22.05. 2023 | Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості | 4 години |
24.05. 2023 | Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2): Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС | 4 години |
26.05. 2023 | Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи, Навичка № 2. Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність | 4 години |
30.05. 2023 | Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання | 4 години |
01.06. 2023 | Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах | 4 години |
02.06. 2023 | Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах | 4 години |
06.06. 2023 | Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах | 4 години |
08.06. 2023 | Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
13.06. 2023 | Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
15.06. 2023 | Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти | 4 години |
За окремим графіком | Консультаційні зустрічі | 21 година |
22.05. 2023 | Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація | 20 годин |
Генерація сертифікатів ‒ до 20.10.2023 |