Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Як спланувати STEM-проєкт

Метою освітньої програми є навчання плануванню навчальної діяльності в STEM-проєктах, в центрі яких є технічне конструювання та вивчення STEM-предметів, використовується сучасне обладнання, мобільні технології, онлайнові інструменти та програмне забезпечення для комп’ютерів та мобільних пристроїв

Як спланувати STEM-проєкт

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Дистанційна академія TeachHub

Розробники / розробниці програми:

Ганна Скрипка

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Заступник директора

Перелік загальних компетентностей:

  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі природничих наук
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
  • Прогностична компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Астрономія
  • Біологія
  • Біологія і екологія
  • Географія
  • Дошкільна освіта
  • Екологія
  • Іноземна мова (англійська)
  • Інформатика
  • Математика
  • Мистецтво
  • Технології
  • Трудове навчання
  • Українська література
  • Українська мова
  • Фізика
  • Фізика і астрономія
  • Хімія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
ТемаЛекціїПрактичніСам. роботаУсього
І. Базові поняття STEM-освіти
1.Поняття STEM-освіти. Нормативна база впровадження STEM в закладі освіти1  1
2.Поняття навчального дослідження та його місце в STEM-проєкті1 12
 Разом2 13
ІІ. Особливості планування навчальних проєктів
3.Організаційно-методичні аспекти планування STEM-проєкту2 13
 Разом2 13
ІІІ. Розробка плану реалізації STEM-проєкту
4.Розробка плану реалізації STEM-проєкту 21012
 Разом 21012
 Усього421218

Знання і розуміння

 

  • способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні школярів;
  • суті методу проєктів, типів проектів та форм продуктів проєктної діяльності;
  • поняття STEM-освіти та шляхів її впровадження;
  • етапів планування STEM-проєкту;
  • організації освітньої діяльності в умовах розвитку інформаційного суспільства з використанням сучасних педагогічних та інформаційних технологій, що відповідають потребам часу.
Розвинені вміння 
  • керувати проєктною діяльністю школярів;
  • організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах;
  • використовувати онлайнові інструменти та мобільні додатки в межах STEM-проєкту; 
  • розробляти план реалізації STEM-проєкту; 
  • проектувати навчально-виховний процес у закладі освіти з використанням сучасних педагогічних інструментів та технологій.
Диспозиції (цінності, ставлення)
  • цінність особистості; 
  • готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток; 
  • рефлексія власної професійної практики.

Зміст освітньої програми ураховує особливості професійної діяльності вчителя Нової української школи і визначається: вимогами суспільства знань щодо забезпечення закладів освіти висококваліфікованими фахівцями; основними напрямами державної політики у галузі освіти; Національною рамкою кваліфікації, освітніми стандартами, вимогами до компетентностей педагогічних працівників; запитами замовників освітніх послуг.

Зміст програми має практичну спрямованість та охоплює: змістовну, практичну (практико зорієнтовану) і ресурсну (методичну) складові підвищення кваліфікації педагогів.

Структура освітньої програми передбачає опрацювання таких трьох модулів:

  • Базові поняття STEM-освіти.
  • Особливості планування навчальних проєктів.
  • Розробка плану реалізації STEM-проєкту.

Реєстрація на курс за посиланням Перейти за покликанням