Освіта під час криз. Розвиток м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку: готуємо до НУШ
Забезпечити обмін досвідом в учасницькому колі з реалізації Базового компоненту дошкільної освіти на практиці; розкрити важливі особливості успішної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в НУШ та їхньої успішної адаптації; розвинути навички використання сучасних педагогічних інструментів задля розвитку м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Ганна Кузь, практикиня-дошкільниця, м. Запоріжжя, вихователька-методистка центру розвитку дитини "Надія", вища категорія, старший вихователь, членкиня особливого десанту EdCamp Ukraine, тренерка з оцінки якості освіти в ЗДО за міжнародною методикою ECERS-3; Олена Плотникова, досвідчена вчителька початкових класів, м. Харків, вища категорія, вчитель-методист, заступниця директора з НВР, тренерка НУШ, авторка книжок для розвитку дітей (в тому числі і для старших дошкільників)Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- Інше: методика дошкільної освіти
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вихователь
- Вихователь-методист
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Емоційно-етична компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
№ | Зміст |
Модуль 1 | Утілення Базового компоненту дошкільної освіти на практиці. Наступність між дошкільною та початковою середньою освітою.
|
Модуль 2 | Цінності дошкільної освіти. Принципи реалізації Державного стандарту дошкільної освіти.
|
Модуль 3 | Напрями освіти (зміст).
|
Модуль 4 | Умови розвитку компетентностей дитини.
|
Модуль 5 | Процеси формування досвіду дитини в різних видах діяльності.
Педагогічні знахідки для розвитку м'яких навичок дітей дошкільного віку:
|
Модуль 6 | Освітній результат.
|
Учасницьке коло збагатить свої знання щодо практичного досвіду реалізації Базового компоненту дошкільної освіти; розкриє важливі особливості успішної підготовки дітей старшого шкільного віку до навчання в НУШ та їхньої успішної адаптації; розвине навички використання сучасних педагогічних інструментів задля розвитку м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку.
У зв'язку з практичним спрямуванням програми підвищення кваліфікації кількість учасників/-иць обмежена. На навчання зараховуються 90 осіб, які першими подали заявки. Особам, які не потрапляють до групи у цей набір, буде запропоновано взяти участь у наступному наборі на програму, коли він буде оголошений, поза конкурсом.
Після підтвердження поданої заявки учасники/-иці програми підвищення кваліфікації отримують інформаційний лист-запрошення, де викладена вся необхідна інформація про перебіг навчання (просимо про всяк випадок передивлятися папку з небажаною поштою / спамом).
Підтвердження поданих заявок відбудеться 21.02.2024.
23.02.2024 на електронну пошту, до якої привʼязаний профіль на платформі EdWay, надійде лист-запрошення на навчання.
У цей же день стануть активними всі важливі покликання.
Під час проведення занять ведеться запис, що доступний тільки учасницькому колу для можливості перегляду у зручний час у межах строків виконання програми.
Для ефективної комунікації з викладацьким складом створюється Телеграм-група, де організаторським колом публікуються сповіщення щодо перебігу навчання, створюється простір для запитань-відповідей за змістом програми, надаються важливі інформаційні повідомлення.
Під час занять учасницькому колу пропонується заповнення короткої форми відвідуваності занять. У разі перегляду заняття у записі учасники й учасниці також мають заповнити форму зворотного зв’язку.
Для отримання документа про підвищення кваліфікації особами, які подали заявку на навчання й зараховані до навчальної групи, за підсумками навчання заповнюється сертифікаційна форма.
Для успішного завершення навчання необхідно набрати не менше 75% правильних відповідей із загальної кількості запитань.
Перейти за покликанням ">Покликання на сертифікаційну форму.
За умови своєчасного й успішного виконання умов сертифікації учасники/-иці отримують сертифікати про підвищення кваліфікації до 05.04.2024.
Згенеровані на платформі сертифікати автоматично розміщуються й зберігаються в Кабінеті професійного зростання – розділ Мої можливості – вкладка Завершено.
Сертифікати НЕ надсилаються електронною поштою.
№ заняття | Зміст занять | Дата та час | Кількість годин |
1, 2 | Утілення Базового компоненту дошкільної освіти на практиці. Наступність між дошкільною та початковою середньою освітою.
| 26.02 16:00-17:30 | 1,5 |
3, 4 | Цінності дошкільної освіти. Принципи реалізації Державного стандарту.
| 28.02 16:00-17:30 | 1,5 |
5, 6 | Напрями освіти (зміст).
| 05.03 16:00-17:30 | 1,5 |
7, 8 | Умови розвитку компетентностей дитини.
| 07.03 16:00-17:30 | 1,5 |
9, 10 | Процеси формування досвіду дитини в різних видах діяльності.
Педагогічні знахідки для розвитку м'яких навичок дітей дошкільного віку:
| 11.03 16:00-17:30 | 1,5 |
11, 12 | Освітній результат.
| 13.03 16:00-17:30 | 1,5 |
Самостійна робота | 26.02-15.03 | 5 | |
Сертифікація | 1 | ||
Загальна кількість годин за програмою | 15 |