Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Освіта під час криз. Розвиток м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку: готуємо до НУШ

Забезпечити обмін досвідом в учасницькому колі з реалізації Базового компоненту дошкільної освіти на практиці; розкрити важливі особливості успішної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в НУШ та їхньої успішної адаптації; розвинути навички використання сучасних педагогічних інструментів задля розвитку м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку.

Освіта під час криз. Розвиток м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку: готуємо до НУШ

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

EdCamp-академія

Розробники / розробниці програми:

Ганна Кузь, практикиня-дошкільниця, м. Запоріжжя, вихователька-методистка центру розвитку дитини "Надія", вища категорія, старший вихователь, членкиня особливого десанту EdCamp Ukraine, тренерка з оцінки якості освіти в ЗДО за міжнародною методикою ECERS-3; Олена Плотникова, досвідчена вчителька початкових класів, м. Харків, вища категорія, вчитель-методист, заступниця директора з НВР, тренерка НУШ, авторка книжок для розвитку дітей (в тому числі і для старших дошкільників)

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • Інше: методика дошкільної освіти

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вихователь
  • Вихователь-методист

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта

Тематичний план програми підвищення кваліфікації

Зміст
Модуль 1

Утілення Базового компоненту дошкільної освіти на практиці. Наступність між дошкільною та початковою середньою освітою.

  • Що варто знати і як користуватися?
  • Що передбачають нормативні документи?
  • Які компетентності необхідні педагогу, аби забезпечити освітній результат?
  • Які ще є документи, що забезпечують розвиток дошкільної освіти в Україні?
Модуль 2

Цінності дошкільної освіти. Принципи реалізації Державного стандарту дошкільної освіти.

  • У чому цінність дошкільної освіти для дитини?
  • Яку роль має інтерес дитини для успішності в її подальшому навчання?
  • Як реалізувати цінності на практиці?
Модуль 3

Напрями освіти (зміст).

  • Які напрями освіти пріоритетні і чому?
  • Як балансувати?
  • У чому полягає компетентністний підхід і як впливає на освітній результат дошкільної освіти?
  • Як забезпечувати індивідуалізований підхід при роботі з групою дітей?
  • Чому фокус уваги має бути на розвитку м'яких навичок?
Модуль 4

Умови розвитку компетентностей дитини.

  • Яким має бути освітній простір?
  • Із чого він складається?
  • Що занадто, а чого не вистачає?
  • Чому сприяє правильно організований освітній простір?
  • Якими є особливості онлайн навчання в сучасних реаліях?
Модуль 5

Процеси формування досвіду дитини в різних видах діяльності. 

  • Як організувати процес?
  • Які є особливості процесів формування досвіду дитини та як їх ураховувати?

Педагогічні знахідки для розвитку м'яких навичок дітей дошкільного віку:

  • метод кейсів;
  • інтерактивні вправи;
  • рольові ігри;
  • цифрові інструменти в дошкільній освіті тощо.
Модуль 6

Освітній результат.

  • До чого ми прагнемо?
  • Як визначати мету?
  • Як зрозуміти, що очікуваний результат відповідає досягнутому?

Учасницьке коло збагатить свої знання щодо практичного досвіду реалізації Базового компоненту дошкільної освіти; розкриє важливі особливості успішної підготовки дітей старшого шкільного віку до навчання в НУШ та їхньої успішної адаптації; розвине навички використання сучасних педагогічних інструментів задля розвитку м`яких навичок у дітей старшого дошкільного віку.

У зв'язку з практичним спрямуванням програми підвищення кваліфікації кількість учасників/-иць обмежена. На навчання зараховуються 90 осіб, які першими подали заявки. Особам, які не потрапляють до групи у цей набір, буде запропоновано взяти участь у наступному наборі на програму, коли він буде оголошений, поза конкурсом.

 

Після підтвердження поданої заявки учасники/-иці програми підвищення кваліфікації отримують інформаційний лист-запрошення, де викладена вся необхідна інформація про перебіг навчання (просимо про всяк випадок передивлятися папку з небажаною поштою / спамом).

 

Підтвердження поданих заявок відбудеться 21.02.2024.

 

23.02.2024 на електронну пошту, до якої привʼязаний профіль на платформі EdWay, надійде лист-запрошення на навчання.

 

У цей же день стануть активними всі важливі покликання.

 

Перейти за покликанням

 

Під час проведення занять ведеться запис, що доступний тільки учасницькому колу для можливості перегляду у зручний час у межах строків виконання програми. 

 

Перейти за покликанням

 

Для ефективної комунікації з викладацьким складом створюється Телеграм-група, де організаторським колом публікуються сповіщення щодо перебігу навчання, створюється простір для запитань-відповідей за змістом програми, надаються важливі інформаційні повідомлення.

 

Перейти за покликанням

 

Під час занять учасницькому колу пропонується заповнення короткої форми відвідуваності занять. У разі перегляду заняття у записі учасники й учасниці також мають заповнити форму зворотного зв’язку.

 

Перейти за покликанням

 

Для отримання документа про підвищення кваліфікації особами, які подали заявку на навчання й зараховані до навчальної групи, за підсумками навчання заповнюється сертифікаційна форма.

Для успішного завершення навчання необхідно набрати не менше 75% правильних відповідей із загальної кількості запитань.

 

Перейти за покликанням ">Покликання на сертифікаційну форму.

 

За умови своєчасного й успішного виконання умов сертифікації учасники/-иці отримують сертифікати про підвищення кваліфікації до 05.04.2024.

 

Згенеровані на платформі сертифікати автоматично розміщуються й зберігаються в Кабінеті професійного зростання – розділ Мої можливості – вкладка Завершено.

 

Сертифікати НЕ надсилаються електронною поштою.

№ заняттяЗміст занятьДата та часКількість годин
1, 2

Утілення Базового компоненту дошкільної освіти на практиці. Наступність між дошкільною та початковою середньою освітою.

  • Що варто знати і як користуватися?
  • Що передбачають нормативні документи?
  • Які компетентності необхідні педагогу, аби забезпечити освітній результат?
  • Які ще є документи, що забезпечують розвиток дошкільної освіти в Україні?

26.02

16:00-17:30

1,5
3, 4

Цінності дошкільної освіти. Принципи реалізації Державного стандарту.

  • У чому цінність дошкільної освіти для дитини?
  • Яку роль має інтерес дитини для успішності в її подальшому навчання?
  • Як реалізувати цінності на практиці?

28.02

16:00-17:30

1,5
5, 6

Напрями освіти (зміст).

  • Які напрями освіти пріоритетні і чому?
  • Як балансувати?
  • У чому полягає компетентністний підхід і як впливає на освітній результат дошкільної освіти?
  • Як забезпечувати індивідуалізований підхід при роботі з групою дітей?
  • Чому фокус уваги має бути на розвитку м'яких навичок?

05.03

16:00-17:30

1,5
7, 8

Умови розвитку компетентностей дитини.

  • Яким має бути освітній простір?
  • Із чого він складається?
  • Що занадто, а чого не вистачає?
  • Чому сприяє правильно організований освітній простір?
  • Якими є особливості онлайн навчання в сучасних реаліях?

07.03

16:00-17:30

1,5
9, 10

Процеси формування досвіду дитини в різних видах діяльності. 

  • Як організувати процес?
  • Які є особливості процесів формування досвіду дитини та як їх ураховувати?

Педагогічні знахідки для розвитку м'яких навичок дітей дошкільного віку:

  • метод кейсів;
  • інтерактивні вправи;
  • рольові ігри;
  • цифрові інструменти в дошкільній освіті тощо.

11.03

16:00-17:30

1,5
11, 12

Освітній результат.

  • До чого ми прагнемо?
  • Як визначати мету?
  • Як зрозуміти, що очікуваний результат відповідає досягнутому?

13.03

16:00-17:30

1,5
 Самостійна робота26.02-15.035
 Сертифікація 1
 Загальна кількість годин за програмою 15