Застосування діяльнісного підходу для розвитку пізнавальної активності учнів на уроках географії
Розкрити особливості впровадження діяльнісного підходу на уроках географії як фактора формування активної життєвої позиції, показати можливості предмета у формуванні основних груп компетентностей учнів через інтерактивні методи роботи на уроках географії
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ЗАВОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИРозробники / розробниці програми:
Наталія МІЩЕНКО, вчитель географії, вища кваліфікаційна категорія, звання " Старший учитель"Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- очна
Види підвищення кваліфікації:
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Екологічна компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Географія
- Природничі науки
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2. Організаційна компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Діяльнісний підхід у навчанні як ресурс якісної освіти
- Технології діяльнісного підходу до організації навчання учнів на уроках географії ( практична частина, майстер – клас застосування на уроках географії різних методів навчання в їх взаємозв’язку з інноваційними технологіями).
- Особливості формувального оцінювання в курсі географія: новомодній тренд чи потреба? Прийоми й методи формувального оцінювання під час викладання географії. Обмін досвідом.
- Застосування краєзнавчого матеріалу у формуванні предметних компетентностей учнів на уроках географії як один із принципів діяльнісного підходу. ( практична частина, майстер – клас проведення дослідження по екологічній стежці природного заказника « Христанівський»).
- Удосконалення знань, умінь і навичок через діяльнісний підхід шляхом самоорганізації та активізації творчого потенціалу кожного учасника.
- Наочна демонстрація досягнень з метою передачі знань та досвіду слухачам для можливого використання їх у роботі.
- Залучення в спільну діяльність кожного учасника, діяльнісне освоєння нового.
- Підвищення рівня професійної компетентності учасників майстер-класу.