«Аси інтернету»: тренінг для тренерської когорти
Програма має на меті сформувати цілісне уявлення слухачок і слухачів про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст програми «Аси інтернету» та її інтеграції з програмою соціально-емоційного та етичного навчання; підготувати педагогічних працівників/-иць до здійснення тренерської діяльності у межах реалізації програми, формування вчительської когорти за програмою, викладання програми для учнівства та просвіти батьківства з питань безпечного інтернету.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
ГО «ЕдКемп Україна» у межах реалізації програми «Аси інтернету», що є частиною програми Be Internet Awesome, яку пропонує Фонд «Школа з класом» за підтримки Перейти за покликанням .Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: соціальна компетентність; інноваційність; навчання впродовж життя; педагогічна фасилітація.
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: змішаний формат
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Програма підготовки тренерської когорти розрахована на 150 год і складається із трьох тренінгів та міжтренінгової практичної діяльності для осіб, які успішно пройшли конкурсний набір.
Тематичний план:
ТоТ 1. Занурення в програму «Аси інтернету» й інтеграція з програмою соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН). Цінності й структура програми. Огляд тенденцій розвитку інтернету. Засади інформаційної та кібербезпеки. Підготовка до апробації уроків програми з учнівством.
Міжтренінгова практика № 1. Апробація навчально-методичних матеріалів програми за модулями 1-3, аналіз та адаптація до українського контексту та відповідно до рамкової структури програми СЕЕН. Ознайомлення з інструментарієм оцінювання програми.
ТоТ 2. Занурення в програму «Аси інтернету» й інтеграція з програмою соціально-емоційного та етичного навчання (продовження). Розвиток та удосконалення тренерських навичок. Огляд профілактичних заходів щодо онлайн-ризиків і насильства в інтернеті. Дизайн-мислення як засіб розвитку креативності та педагогічної творчості. Підготовка до презентації програми освітянам.
Міжтренінгова практика № 2. Апробація навчально-методичних матеріалів програми за модулями 4-5 та додаткових матеріалів, аналіз та адаптація до українського контексту та відповідно до рамкової структури програми СЕЕН. Моделювання й апробація тренінгу для освітян «Аси інтернету: знайомство».
ТоТ 3. Дизайнування модельних програм підвищення кваліфікації для освітян. Формування кейсів для розбору з педагогами, що спрямовані на підвищення рівня обізнаності батьківства з питань безпечного інтернету. Підготовка до презентації програми освітянській спільноті та до її мережування.
Міжтренінгова практика № 3. Апробація додаткових навчально-методичних матеріалів програми (продовження), узагальнення пропозицій щодо адаптації до українського контексту та відповідно до рамкової структури програми СЕЕН. Апробація програми тренінгу для освітян «Аси інтернету: занурення». Тестування вебсторінки та інших інформаційно-методичних матеріалів програми.
Сертифікація. Підготовлений звіт за міжтренінгову практику. Розроблені програми та матеріали тренінгів для освітян. Заповнений рефлексивний нотатник апробації.
випускники/-иці програми мають сформоване уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст програми «Аси інтернету» та можливості її інтеграції з програмою соціально-емоційного та етичного навчання; готові до здійснення тренерської діяльності у межах реалізації програми, її мережування програми та до викладання учнівству й просвіти батьківства з питань безпечного інтернету.
* Сертифікат про підвищення кваліфікації є дійсним упродовж 5 років та надає право здійснювати тренерську діяльність за програмою «Аси інтернету» для освітян.
Програма є закритою та реалізується для 21 особи, які успішно пройшли конкурсний набір до тренерської когорти програми «Аси інтернету».
№ | Зміст | Терміни реалізації* | Кількість годин |
ТоТ 1 | Занурення в програму «Аси інтернету» й інтеграція з програмою соціально- емоційного та етичного навчання (СЕЕН). Цінності і структура програми. Огляд тенденцій розвитку інтернету. Засади інформаційної та кібербезпеки. Підготовка до апробації уроків програми | Квітень 2024 року | 32 год |
Міжтренінгова практика № 1 | Апробація навчально-методичних матеріалів програми за модулями 1-3, аналіз та адаптація до українського контексту та відповідно до рамкової структури програми СЕЕН. Ознайомлення з інструментарієм оцінювання програми. | Квітень - травень 2024 року | 15 год |
ТоТ 2 | Занурення в програму «Аси інтернету» й інтеграція з програмою соціально- емоційного та етичного навчання (продовження). Розвиток та удосконалення тренерських навичок. Огляд профілактичних заходів щодо онлайн-ризиків і насильства в інтернеті. Дизайн-мислення як засіб розвитку креативності та педагогічної творчості. Підготовка до презентації програми освітянам. | Серпень 2024 року | 32 год |
Міжтренінгова практика № 2 | Апробація навчально-методичних та адаптація до українського контексту програми СЕЕН. Моделювання й апробація тренінгу для освітян «Аси інтернету: знайомство». | Вересень - жовтень 2024 року | 15 год |
ТоТ 3 | Дизайнування модельних програм підвищення кваліфікації для освітян. Формування кейсів для розбору з педагогами, що спрямовані на підвищення рівня обізнаності батьківства з питань безпечного інтернету. Підготовка до презентації програми освітянській спільноті та до її мережування. | Жовтень 2024 року | 32 год |
Міжтренінгова практика № 3 | Апробація додаткових навчально- методичних матеріалів програми (продовження), узагальнення пропозицій щодо адаптації до українського контексту та відповідно до рамкової структури програми СЕЕН. Апробація програми тренінгу для освітян «Аси інтернету: занурення». Тестування вебсторінки та інших інформаційно- методичних матеріалів програми. | Жовтень - листопад 2024 року | 15 год |
Сертифікація | Підготовлений звіт за міжтренінгову практику. Розроблені програми та матеріали тренінгів для освітян. Заповнений рефлексивний нотатник апробації. | До 20 листопада 2024 року | 9 год |
* Організаторське коло залишає за собою право змінювати терміни реалізації складових програми у межах термінів її виконання, завчасно інформуючи учасницьке коло.