Організація дистанційного навчання в закладах освіти з використанням навчальної платформи Moodle
Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників в частині організації навчального процесу у дистанційній формі з використанням модульного об’єктно-орієнтованого навчального середовища Moodle
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Центр розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університетуРозробники / розробниці програми:
Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Олена ПРОЦЕНКО, кандидат фізико-математичних наук, доцент Сумського державного університету, член Українського науково-освітнього ІТ-товариства, учасник проектів програми Erasmus+, тренер ТОВ NetCrackerНапрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Викладач
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Директор
- Заступник завідувача
- Заступник керівника
- Керівник
- Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
- Керівник секції
- Майстер виробничого навчання
- Методист
- Начальник
- Педагог професійного навчання
- Практичний психолог
- Старший викладач
- Старший вихователь
- Старший керівник
- Старший майстер
Перелік загальних компетентностей:
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Здатність організовувати навчальний процес у дистанційній формі з використання платформи Moodle
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В3. Проєктувальна компетентність
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
1. Огляд інструментів навчальної платформи Moodle для розробки авторських дистанційних курсів.
1.1. Інтерфейс навчальної платформи Moodle.
1.2. Управління курсами та категоріями в системі Moodle.
1.3. Адміністрування курсу.
1.4. Створення та модифікація структури курсу.
1.5. Налаштування параметрів курсу.
1.6. Імпорт/експорт курсів.
1.7. Дизайн курсу.
1.8. Календар подій.
2. Створення ресурсів в дистанційному курсі (підготовка та розміщення навчального контенту різних форматах).
2.1. Робота з текстовим редактором Moodle.
2.2. Додавання різноманітних елементів і ресурсів курсу для групової роботи (файл, сторінка, завдання, тест, відвідування, анкета, семінар тощо).
3. Організація та проведення тестування.
3.1.Формати тестових завдань.
3.2. Банк тестових питань: категорії і структура.
3.3. Підготовка тестів, експорт та імпорт тестових запитань.
3.4. Оброблення результатів тестування.
4. Робота за користувачами.
4.1. Ролі користувачів та їх облікові записи.
4.2. Адміністрування користувачів: завантаження у систему, видимість користувачів, відключення.
4.3. Глобальні і локальні групи.
4.4. Методи підключення груп користувачів до курсу.
- знати можливості та механізми використання платформи Moodle для організації навчального процесу у дистанційній формі;
- розуміти алгоритм роботи з платформою дистанційного навчання Moodle;
- уміти створювати та розміщувати навчальний контент у дистанційному курсі за допомогою платформи Moodle;
- розуміти особливості організації та проведення контролю знань студентів/школярів за допомогою платформи дистанційного навчання Moodle;
- уміти організовувати роботу з користувачами за допомогою платформи дистанційного навчання Moodle