Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Організація дистанційного навчання в закладах освіти з використанням навчальної платформи Moodle

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників в частині організації навчального процесу у дистанційній формі з використанням модульного об’єктно-орієнтованого навчального середовища Moodle

Організація дистанційного навчання в закладах освіти з використанням навчальної платформи Moodle

Розробники / розробниці програми:

Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Олена ПРОЦЕНКО, кандидат фізико-математичних наук, доцент Сумського державного університету, член Українського науково-освітнього ІТ-товариства, учасник проектів програми Erasmus+, тренер ТОВ NetCracker

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Асистент вчителя-реабілітолога
  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Вчитель-реабілітолог
  • Директор
  • Заступник завідувача
  • Заступник керівника
  • Керівник
  • Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
  • Керівник секції
  • Майстер виробничого навчання
  • Методист
  • Начальник
  • Педагог професійного навчання
  • Практичний психолог
  • Старший викладач
  • Старший вихователь
  • Старший керівник
  • Старший майстер

Перелік загальних компетентностей:

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Здатність організовувати навчальний процес у дистанційній формі з використання платформи Moodle

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

1. Огляд інструментів навчальної платформи Moodle для розробки авторських дистанційних курсів.

    1.1. Інтерфейс навчальної платформи Moodle.

    1.2. Управління курсами та категоріями в системі Moodle.

    1.3. Адміністрування курсу.

    1.4. Створення та модифікація структури курсу.

    1.5. Налаштування параметрів курсу.

    1.6. Імпорт/експорт курсів.

    1.7. Дизайн курсу.

   1.8. Календар подій.

2. Створення ресурсів в дистанційному курсі (підготовка та розміщення навчального контенту різних форматах).

    2.1. Робота з текстовим редактором Moodle.

    2.2. Додавання різноманітних елементів і ресурсів курсу для групової роботи (файл, сторінка, завдання, тест, відвідування, анкета, семінар тощо).

3. Організація та проведення тестування.

   3.1.Формати тестових завдань.

   3.2. Банк тестових питань: категорії і структура.

   3.3. Підготовка тестів, експорт та імпорт тестових запитань.

   3.4. Оброблення результатів тестування.

4. Робота за користувачами.

   4.1. Ролі користувачів та їх облікові записи.

   4.2. Адміністрування користувачів: завантаження у систему, видимість користувачів, відключення.

   4.3. Глобальні і локальні групи.

   4.4. Методи підключення груп користувачів до курсу.

  • знати можливості та механізми використання платформи Moodle для організації навчального процесу у дистанційній формі;
  • розуміти алгоритм роботи з платформою дистанційного навчання Moodle;
  • уміти створювати та розміщувати навчальний контент у дистанційному курсі за допомогою платформи Moodle;
  • розуміти особливості організації та проведення контролю знань студентів/школярів за допомогою платформи дистанційного навчання Moodle;
  • уміти організовувати роботу з користувачами за допомогою платформи дистанційного навчання Moodle