Програма підвищення кваліфікації учителів/викладачів інформатики, модуль 2. «Управління освітнім процесом викладання інформатики»
Впровадження в освітню теорію і практику учителя/викладача ЗЗСО сучасних понять, концепцій, принципів і підходів щодо викладання предмета «Інформатика», передового педагогічного досвіду, інфокомунікацій, практичної реалізації навчальної програми з інформатики. Опановування компетентностями у плануванні, проєктування і виконанні практичних завдань, від стадії розпізнавання проблеми до оцінки результатів і отримання даних, здатність інтерпретувати отримані дані. Набуття навичок, потрібних для продовження професійного розвитку. Оновлення ґрунтовних знань з фаху і практичних вмінь.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ"Розробники / розробниці програми:
Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. Укладачі : Чухненко Поліна Сергіївна. – завідувач кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін ІППОЧО, кандидат хімічних наук; Бабій Микола Георгійович. – методист науково-методичного центру природничо-математичних дисциплін ІППОЧО.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- Опанування новітніми виробничими технологіями
- Оцінювально-аналітична компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інформатика
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
Он-лайн консультування.
Впровадження в освітню теорію і практику учителя/викладача ЗЗСО сучасних понять, концепцій, принципів і підходів щодо викладання предмета «Інформатика», передового педагогічного досвіду, інфокомунікацій, практичної реалізації навчальної програми з інформатики. Опановування компетентностями у плануванні, проєктування і виконанні практичних завдань, від стадії розпізнавання проблеми до оцінки результатів і отримання даних, здатність інтерпретувати отримані дані. Набуття навичок, потрібних для продовження професійного розвитку. Оновлення ґрунтовних знань з фаху і практичних вмінь.
Набуття навичок впровадження в освітню теорію і практику учителя/викладача ЗЗСО сучасних понять, концепцій, принципів і підходів щодо викладання предмета «Інформатика», передового педагогічного досвіду, інфокомунікацій, практичної реалізації навчальної програми з інформатики, опановування компетентностями у плануванні, проєктування і виконанні практичних завдань, від стадії розпізнавання проблеми до оцінки результатів і отримання даних, здатність інтерпретувати отримані дані. Набуття навичок, потрібних для продовження професійного розвитку, оновлення ґрунтовних знань з фаху і практичних вмінь.
Програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення професійних знань, умінь, навичок вчителів інформатики у системі неформальної та інформальної освіти.
За окремо складеним затвердженим розкладом, від 10 до 30 днів за домовленістю.
Академічні: складання календарно-тематичного планування, конструювання сучасного уроку, використання різних технологій, прийомів, засобів, електронних ресурсів на уроках, доцільне поєднання різних форм роботи на уроках, навички проведення уроку з інформатики, самоаналіз проведеного уроку, ознайомлення із передовим педагогічним досвідом.
Професійні: компетентнісний підхід до навчання, реалізація наскрізних змістових ліній, упорядкування нормативної бази кабінету інформатики, складання програми підготовки здобувачів освіти до олімпіад, розробка олімпіадних завдань, розв’язування та складання алгоритмічних задач з використанням різних мов програмування, аналіз сучасних підручників та посібників з інформатики, онлайнових ресурсів, розробка дидактичного та роздаткового матеріалу до уроків, розвиток навичок проведення педагогічного експерименту, елементи використання знань інформатики в дії, розробка компетентнісних задач з інформатики, обладнання сучасного кабінету інформатики ознайомлення із вимогами до приміщення кабінету інформатики та зберігання комп’ютерної техніки.