Триває підготовка до ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад. Проведено засідання територіальної творчої групи вчителів трудового навчання та технологій
- 11 листопада 2023 р.
- 110
Інтелектуальні та творчі успіхи й можливості сьогодні – запорука прогресу в будь-якій галузі людського життя у майбутньому. А одним із важливих аспектів формування розумового потенціалу особистості є проведення інтелектуальних змагань, зокрема Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів.
Проведення олімпіад є дієвим методом роботи, виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей. Вони забезпечують можливість створення свого майбутнього власними силами, допомагають школярам повірити в себе, наблизитися до більш якісної освіти та зміцнити свій соціальний статус. Учні не тільки поглиблюють знання з предметів, а й мають можливість розвивати інтелект, ерудицію, вміння спілкуватись. Цьому передує копітка наполеглива щоденна праця учня й учителя-практика.
Предметні олімпіади мотивують учнів до навчання, створюють здорову конкуренцію та дають можливість самореалізуватися, вчать перемагати труднощі, стимулюють розвиток суб’єктної позиції учня, а саме підвищення його мотивації, самостійності, соціальної активності, здатність до рефлексії та самоаналізу, зокрема визнавати власні недоліки та виправляти їх.
З метою якісної підготовки до ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання та технологій, 08 листопада 2023 року на базі комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради, проведено засідання територіальної творчої групи вчителів трудового навчання і технологій «Особливості проведення інтелектуальних змагань здобувачів освіти з технологій та трудового навчання».
У засіданні узяв участь Віталій Лисенко, консультант Гадяцького ЦПРПП, який інформував присутніх про особливості проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з технологій (трудового навчання) та відмітив, що у Концепції «Нова українська школа» зазначено, що сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Учасники творчої групи говорили про проблеми та перспективи проведення учнівських олімпіад з технічних видів праці. Якщо проаналізувати результати проведення ІІ та ІІІ етапів олімпіади у попередньому навчальному році, то низький рівень результативності окремих команд можна пояснити такими причинами:
- відсутність системи роботи з обдарованими учнями у закладах освіти територіальних громад;
- слабка науково-технічна (забезпечення комп’ютерною технікою) та навчально-матеріальна (зокрема, верстати, інструменти, швейні машини) база закладів для роботи з обдарованою молоддю.
Для усунення виявлених недоліків та підвищення результативності участі учнів в олімпіаді з трудового навчання (технологій) вчителям учасники творчої групи рекомендують:
- уникати формального проведення I (шкільного) етапу олімпіади;
- знайомити учнів з елементами графічної грамотності;
- більш активно залучати учнів до проєктної діяльності;
- підвищувати рівень знань з конструювання і моделювання виробів, удосконалювати практичні навички роботи на обладнанні, проєктування та технології виготовлення виробів;
- під час підготовки до олімпіади опрацьовувати завдання ІІ, ІІІ та ІV етапів олімпіад попередніх років, звертати увагу на виявлені недоліки та труднощі під час виконання завдань учасниками олімпіади.