Ідеї, що об'єднують епохи: Михайло Драгоманов як натхнення для молодих дослідників з Гадяча
- 23 жовтня 2024 р.
- 12
30 вересня 2024 року в Гадячі відбулася важлива подія – територіальна учнівська науково-практична конференція «Михайло Драгоманов: життєвий шлях, політична та культурна спадщина в контексті українського та європейського суспільно-політичного розвитку», присвячена 183-й річниці від дня народження Михайла Драгоманова, однієї з яскравих постатей в історії української інтелектуальної та політичної думки. Захід, організований Гадяцьким ліцеєм № 2 імені Михайла Драгоманова Гадяцької міської ради спільно з комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради, мав на меті ознайомити учнів з багатогранною спадщиною видатного діяча, сприяти вивченню його впливу на українську та європейську демократію, а також стимулювати критичне мислення молоді.
Конференцію проведено в приміщенні Гадяцького ліцею №2 імені Михайла Драгоманова. Захід зібрав разом учнів-краєзнавців, вчителів-наукових керівників та представників ЗМІ. Відкриття заходу розпочалося з промови Тетяни Рубан, в.о. директора ліцею, та Сергія Майбороди, консультанта комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради, які ознайомили присутніх з програмою події та наголосили на важливості постаті Михайла Драгоманова для гадячан та сучасного українського суспільства.
Михайло Драгоманов – це не просто історична фігура, а один із засновників модерного українського мислення, який бачив Україну як частину великого європейського цивілізаційного проєкту. Він послідовно відстоював ідеї національного самовизначення, соціальної справедливості та свободи слова, в той час як Україна боролася за збереження своєї культурної ідентичності.
Під час конференції учасники представили низку доповідей, кожна з яких розкривала окремий аспект життя та спадщини Михайла Драгоманова. Зокрема, Максим Бредун, учитель історії Гадяцького ліцею 2 імені Михайла Драноманова, у своїй доповіді висвітлив Драгоманова як непересічну особистість в українській історії, підкреслюючи його вклад у розвиток національної ідеї та демократичних цінностей.
Учениця 10 класу Гадяцького ліцею 2 імені Михайла Драноманова Анастасія Басараб досліджувала родинні корені видатного мислителя, назвавши родину Драгоманових «перлиною Гадяччини», що справила величезний вплив на інтелектуальний розвиток регіону. Далі Ольга Бега та Меланія Приходько з Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки розповіли про формування світогляду Драгоманова в студентські роки, підкресливши його ранню захопленість ідеями просвітництва та політичної свободи.
Особливий інтерес викликала доповідь представниць Гадяцького ліцею № 3 імені Івана Виговського Марини Огризько та Лілії Свістельник, присвячена болгарському періоду життя Драгоманова, коли його погляди набули більшого європейського контексту, а також доповідь учениці 10 класу Гадяцького ліцею № 2 імені Михайла Драгоманова Олександри Бабінцевої про громадську діяльність та політичні погляди мислителя, яка підкреслила його активну роль у суспільному житті України та Європи.
Завершальною стала презентація роботи Ольги Чернеги з Гадяцького профільного ліцею, яка досліджувала педагогічну спадщину Михайла Драгоманова, наголошуючи на його революційних ідеях у сфері освіти, що залишаються актуальними й сьогодні в контексті реформування української освітньої системи.
Конференція не лише висвітлила важливість постаті Драгоманова, але й дала можливість молодим дослідникам відчути глибокий зв’язок з минулим, розуміючи його значущість для сучасного суспільства. Після обговорення доповідей Сергій Майборода підвів підсумки, відзначивши високу якість представлених робіт та вручивши учасникам пам’ятні відзнаки.
Завдяки таким заходам сучасна молодь має можливість не тільки дізнаватися про величні постаті історії, але й вчитися на їхньому прикладі, як в умовах сьогодення розбудовувати демократичну, сильну та незалежну Україну, яка, як і мріяв Драгоманов, є невід’ємною частиною європейської спільноти.