Чутливе вчителювання в умовах інформаційного суспільства
Сформувати знання про основні принципи чутливого вчителювання та навички використання онлайн-сервісів, мобільних застосунків для створення чутливого контенту, тайм-менеджменту для підвищення професійної ефективності педагогічних кадрів в умовах інформаційного суспільства.
Subject of advanced training:
НЕшкола чутливого вчителюванняDevelopers / Program Developments:
Пахомова Лідія Валеріївна - кандидатка педагогічних наук, тренерка, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, вчителька початкових класів Манченківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Люботинської міської ради Харківської області. Рассказова Ольга Ігорівна - докторка педагогічних наук, професорка, завідувач кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради, тренерка, сертифікована експертка з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту, співорганізаторка просвітницького проєкту “Гендерний відкритий університет”. Єфімцева Ганна Геннадіївна - методистка ГО "ЕдКемп Україна", сертифікована експертка з недискримінації в освіті, членкиня предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, аспірантка кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради. Анголенко Валентина Володимирівна - кандидатка педагогічних наук, психологиня, викладач кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради, модераторка просвітницького проєкту “Гендерний відкритий університет”. Какадій Валентина Миколаївна - тренерка, сертифікована експертка з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту, членкиня предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, аспірантка кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради. Кравченко Антон Валерійович - інженер з охорони праці та культури безпеки, аспірант кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради.Person (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Педагог-організатор
- Соціальний педагог
- Інше
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Емоційно-етична компетентність
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Професійна (професійно-технічна) освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Після завершення курсу наші слухачі отримують:
- доступ до записів занять;
- гайд по чутливому вчителюванню в інформаційному суспільстві;
- презентаційні матеріали;
- «Часівничок» – часозбережувальний планер в допомогу вчительству;
- методичні рекомендації та матеріали для самостійної роботи з курсу (з додатковими джерелами);
- можливість звернутися до експерток/-тів нашої команди із запитом на консультацію.
Модуль 1. Чутливе вчителювання як умова успішної професійної діяльності педагога в інформаційному суспільстві (5 годин).
- Що таке чутливе вчителювання і навіщо воно потрібне ?
- Які принципи чутливого вчителювання прописані у новому професійному стандарті?
- Як розробити чутливий інформаційний контент для здобувачів і надавачів освітніх послуг?
Модуль 2. Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій з позицій чутливого підходу в освіті (5 годин).
- Які цифрові та інформаційно-комунікативні технології можна використовувати для забезпечення чутливого вчителювання?
- Які інноваційні лайфхаки інформаційного суспільства доречно опанувати сучасному педагогу?
- Навички роботи з якими онлайн-сервісами можна застосовувати для забезпечення недискримінаційного підходу в освіті?
Модуль 3. Технології тайм-менеджменту в допомогу чутливому вчительству (5 годин).
- Як досягти успіху у вирішенні складних професійних завдань?
- Які мобільні застосунки для тайм-менеджменту використовувати?
- Як економити час, працюючи з великими обсягами інформації щодня?
У разі успішного завершення навчання учасниці/-ки курсу здобудуть наступні результати:
- знатимуть основні принципи чутливого вчителювання;
- опанують лайфхаки інформаційного суспільства для чутливого вчительства;
- удосконалять навички використання онлайн-сервісів, мобільних застосунків для створення чутливого контенту;
- здобудуть навички тайм-менеджменту для підвищення професійної ефективності в умовах інформаційного суспільства.
Дата | Модуль | Спікери |
01.10.2021 | Модуль 1. Чутливе вчителювання як умова успішної професійної діяльності педагога в інформаційному суспільстві | Рассказова Ольга Єфімцева Ганна |
02.10.2021 | Модуль 2. Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій з позицій чутливого підходу в освіті | Пахомова Лідія Анголенко Валентина |
03.10.2021 | Модуль 3. Технології тайм-менеджменту в допомогу чутливому вчительству | Какадій Валентина Кравченко Антон |