Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Гендерні стереотипи та їх вплив на життя і професійну діяльність

Поглибити уявлення про гендерні стереотипи, забезпечити набуття здатності розуміти і критично оцінювати гендерні проблеми сучасного суспільства, формулювати висновки та рекомендації щодо вдосконалення освітньої та майбутньої професійної діяльності на засадах гендерночутливого підходу.

Гендерні стереотипи та їх вплив на життя і професійну діяльність

Developers / Program Developments:

Єфімцева Ганна Геннадіївна, методистка ГО "ЕдКемп Україна", сертифікована експертка з недискримінації в освіті, членкиня предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України. Рассказова Ольга Ігорівна - докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри соціальної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради, тренерка, сертифікована експертка з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту, співорганізаторка просвітницького проєкту “Гендерний відкритий університет”.

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель
  • Директор
  • Керівник фізичного виховання
  • Педагог-організатор
  • Практичний психолог
  • Соціальний педагог

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Професійні компетентності галузевого спрямування
  • Рефлексивна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Професійна (професійно-технічна) освіта

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
  • Д3. Рефлексивна компетентність

Після завершення курсу наші слухачі отримують:

  • сертифікат про підвищення кваліфікації;
  • презентаційні матеріали;
  • можливість звернутися до експерток/-тів нашої команди із запитом на консультацію.
     
  1. Що лежить в основі більшості дискримінаційних практик?
  2. Що таке гендерні стереотипи та в чому вони проявляються?
  3. Як працює стереотипізація?
  4. До чого призводить поширення гендерних стереотипів?
  5. Школа - середовище, вільне від гендерних стереотипів?
  6. Як досягнути чутливої професійної комунікації?

У разі успішного завершення навчання учасниці/-ки курсу здобудуть наступні результати: 

  • поглиблять знання про гендерні стереотипи та наслідки їх поширення;
  • ознайомляться із явищем стереотипізації у розподілі гендерних ролей в суспільстві;
  • здобудуть навички  формулювання висновків та рекомендацій щодо гендерночутливої професійної комунікації.